Mistet mis :-(
Fra : Anita Christensen

Dato : 23-08-02 11:23

Efter at have mistet min 10 år gamle huskat i december sidste år havde vi
håbet at være forskånet for den slags længe endnu, og dette indlæg kommer
endda i stedet for en vildt positivt indlæg om vores nyanskaffede skovkat og
dennes forhold til lillebøllen Jumpy.

Men onsdag morgen da jeg kom ud af badet og ind i stuen og nussede kattene
go'morgen fandt jeg vores lille persermis Thor liggende død på gulvet. Han
lå og så så fredelig ud, som om han sov rigtig godt. Men da jeg bukkede mig
ned og kælede ham var der ingen tvivl

Thor blev kun 5 år gammel og selv om han ikke var den mest sociale af
kattene så var han helt klart ved at blive mere kontaktsøgende, og ville
gerne sidde i sofaen ved siden af een og hygge og blive kælet, og vi vil
savne ham og de små ting som gjorde ham speciel.

Af frygt for de andre kattes helbred tog vi ham med til Raiku og har fået
ham obduceret og da vi snakkede med hende idag mente hun at det nok var en
blodprop i lungerne. I lyset af det der er sket er det da en trøst at det
ikke var noget der kunne smitte de andre katte, men nøj hvor man dog bliver
paranoid. Hvis en af de andre katte ligger stille, og det gør de jo en del i
løbet af dagen i denne varme, så er jeg nødt til lige at skulle hen og
tjekke at de er okie :-/

Hvil i fred Thormis..

/Anita

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 23-08-02 11:03

Hvor trist.
Men det er jo godt at det ikke er noget der smitter dine andre misser og mon
ikke det er gået stærkt.
Nyd dine andre misser.

Trøst og spinbaum fra

Heidi og Tarzo

Fra : Mulle

Dato : 23-08-02 17:57

Sikke da en trist omgang, jeg kan ikke gøre andet end at sende dig de bedste
trøste-tanker....

Erindre lidt af et citat: "...og vil du ikke miste, da må du aldrig
elske..." (kan desværre ikke huske hele verset)

--
Hilsen Mulle, Miv og MisRosa's mor

http://home8.inet.tele.dk/hei/killing.html

Fra : Camilla Scharff

Dato : 23-08-02 18:18

Hej Anita

Øv - det var trist, en så ung kat...

Snøft - Camilla

Fra : Kate

Dato : 23-08-02 22:17

> Af frygt for de andre kattes helbred tog vi ham med til Raiku og
> har fået ham obduceret og da vi snakkede med hende idag mente hun
> at det nok var en blodprop i lungerne.

Stakkels lille Thor. Jeg kan kun håbe det er gået stærkt og han bare er
sovet ind.
Midt i sorgen kan jeg godt følge dig i din bekymring for de andre
katte, sådan havde jeg det også med Oliwers sygdom i foråret sidste år

> [...]
> katte ligger stille, og det gør de jo en del i løbet af dagen i
> denne varme, så er jeg nødt til lige at skulle hen og tjekke at de

Det har jeg godt nok prøvet mange gange med mine kaniner. Jeg har
aldrig mistet en kat på den måde, men 3 kaniner. Hver gang en ligger
lidt for afslappet må jeg lige studere den lidt nøje. Nogle gange
mærker den det og rejser sig op.

Trøstekram,

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Anita Christensen

Dato : 24-08-02 20:32

Hej Alle

Tusind tak for de trøstende ord og kram. Vi trøster os også i det mindste
med at han ikke havde gået rundt og været syg og haft det dårligt. Og de
andre kattes pels er mere eller mindre ved at være tyndslidt af vores
trøstenussen.

Mange hilsner
Anita