Problemer med Abit KR7A MOBO og Seagate Ba~
Fra : Anders Beck

Dato : 23-08-02 09:47

Hejsa Ng.

Til en kammerat har jeg købt en god slat hardware, som vi vil opardere hans
system med.

Nu ser det således ud:
Abit KR7A bundkort
XP 1800+
512MB DDR
GF2 MX400 m. TvOut.
Seagate Barracuda IV 60GB
Silent Viking Cooler
SB 128PCI lydkort

Systemet starter helt uden problemer. Men vi kan simpelthen ikke formatere
harddisken.
Windows XP (og 2000) setuppen kører formateringen færdig, hvorefter den
skriver
"Sorry we cannot complete the format, your harddisk may be broken" (eller
noget i den stil)

I min computer virker harddisken fremragende, XP formaterer den uden
problemer og data kopieres uden problemer.

I ren dos (Win ME bootdisk) kan man godt formatere drevet (Fat32) og kopiere
filer, men hvis jeg prøver at installere Windows på den FAT32 partition, så
kommer den med en altudslettende fejlmeddelse efter kort tid...

Jeg har prøvet at flashe til nyeste BIOS... Ingen forskel...
Jeg har prøvet at skifte IDE kabel... Ingen forskel...

Har I nogle ideer?! Jeg er ved at være desperat!

Anders Beck

Fra : Zalasta

Dato : 23-08-02 10:04

mit bud vil være at den er i stykker, som computeren siger

Fra : Anders Beck

Dato : 23-08-02 10:29

"Zalasta" <ccc47212@vip.cybercity.dk> wrote in message
> mit bud vil være at den er i stykker, som computeren siger

Men den funker jo uden problemer i min computer... For ellers havde det jo
været oplagt...

Anders Beck

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-08-02 10:33

"Anders Beck" <Anders.beck@get2net.dk> crashed Echelon writing

> Har I nogle ideer?! Jeg er ved at være desperat!

Prøv evt. Seagate DiscTools for at tjekke om disken nu er i stykker.

http://www.seagate.com/support/seatools/index.html

--
Bjarke Andersen

Fra : Henrik Dissing

Dato : 23-08-02 18:39

On Fri, 23 Aug 2002 10:47:09 +0200, Anders Beck wrote:

>Systemet starter helt uden problemer. Men vi kan simpelthen ikke formatere
>harddisken.

Måske en defekt controller eller noget andet ved bundkortet? Prøv evt. med
en anden disk. Hvis der sker det samme med den, kender du svaret.

Du kan også prøve at under-klokke CPU'en under installationen. Jeg har læst
om lignende sager i alt.comp.mainboards.abit hvor Windows XP ikke ville lade
sig installere før CPU'en kørte i et mere moderat tempo. Bagefter kunne de
godt sætte fuld speed på uden problemer.

Venlig hilsen
Henrik Dissing