Opgradering, hvad skal jeg være opmærksom ~
Fra : BHP

Dato : 23-08-02 06:16

Hej NG

Jeg er ved at opgradere min puter.
Jeg har et Soltek75KAV rev F5, Bios Q7, rev Q10 ligger klar til at blive
flashed.
Jeg køber en XP2000+ og en Thermal Take Silent Viking A1267.
Er der noget ud over kølepasta jeg skal huske når jeg montere, evt Copper
Shim Protector?
Det er første gang jeg skal prøve at opgrade på denne måde, så hellere safe
than sorry.

BHP

Fra : Henrik Dissing

Dato : 23-08-02 18:29

On Fri, 23 Aug 2002 07:16:18 +0200, BHP wrote:

> [...]
>Jeg køber en XP2000+ og en Thermal Take Silent Viking A1267.
>Er der noget ud over kølepasta jeg skal huske når jeg montere, evt Copper

Du skal i hvert fald sikre dig at der er plads til køleren, for der sidder
en fæl kondensator udfor det ene hjørne. Gør det inden du fjerner evt.
beskyttelsesfilm fra køleren, da det ellers kan vise sig umuligt at få den
byttet.

Da jeg spurgte i dk.edb.hardware.bundkort om en Silent Viking kunne sidde på
et SL75-KAV, fik jeg modstridende svar. Én sagde at det kunne den godt, men
at man skulle være meget forsigtig; en anden fortalte at han havde måttet
save lidt af kølerprofilen. Jeg valgte en anden køler.

Venlig hilsen
Henrik Dissing