Øhh, garanti på Apacer RAM efter 12 mdr?
Fra : Flemming Joensson

Dato : 22-08-02 23:55

Min ene Apacer PC2100 DDR modul valgte at begynde at få fejl én dag
efter min garanti udløb.

Da der står følgende på edbpriser (jeg er godt klar over at edbpriser
ikke er de mest pålidelige hvad produktinfo angår):
DDR-SDRAM PC2100 Apacer 256MB
Type: DDR-SDRAM PC2100 184-pins
Bit: 64bit(72bit)
Latency: 7,5ns
Speed: 266MHz
Standard: 1. Parts
Warranty: 10 Years

Så kontaktede jeg Apacer europe, da min garanti hos Itbutikken var
udløbet.

De svarede så at den normale procedure var at jeg skulle kontakte min
forhandler inden garantiens udløb, hvilket jo ikke var så let nu. Jeg
skrev så at deres garantiperiode var på 12 måneder, og der flere
steder på web stod at der var 10 år garanti på Apacer moduler og fik så
dette svar:

"Dear Mr Joenson,

The only warranty you can get is from the reseller, at this point we
are not able to help end-users from organization point of view. The
only possible channel is thru your reseller. I'm sorry to disappoint
you with this case."

Vil det så sige at jeg alligevel skal til itbutikken som startede med
at sige at garantien var udløbet på min vare?

Mvh
Flemming

Fra : Andy

Dato : 23-08-02 09:01

> Vil det så sige at jeg alligevel skal til itbutikken som startede med
> at sige at garantien var udløbet på min vare?

Jep.

Problemet er at distributøren kan vælge at give mere for RAMen og få længere
fabriksgaranti, eller købe RAMen billigt og sælge med minimal
reklamationsret.

Det betyder at du kan finde Apacer RAM med alt fra 2 reklamationsret til 10
års garanti.

Andy

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-08-02 10:13

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Vil det så sige at jeg alligevel skal til itbutikken som startede med
> at sige at garantien var udløbet på min vare?

Tag brevet med ned i shoppen og hør hvad de har at sige. Måske er der lavet
aftaler med forhandlerne.

Ellers er det normail mail-in garanti.

--
Bjarke Andersen