Duron, Thunderbird eller XP
Fra : Danish Bacon

Dato : 22-08-02 21:41

Jeg har et bundkort ved navn K7Sem og det skulle efter sigende understøtte
ovennævnte 3 processortyper.
Jeg har så hørt at XP kører med en fsb på 266 Mhz, så mit spørgsmål
er...Kan den køre med mit bundkort som har fsb på 200 Mhz?
Vil bundkortet evt ikke kendes ved cpu´en eller kommer cpu´en bare ikke
ordentligt til sin ret hvis jeg sætter den i???

--
Mvh.
Kim Høegh-Guldberg

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 22-08-02 23:20

"Danish Bacon" <delfol@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vil bundkortet evt ikke kendes ved cpu´en eller kommer cpu´en bare ikke
> ordentligt til sin ret hvis jeg sætter den i???

Det er ikke sikkert at bundkortet og Bios vil kendes ved XP'en, men det må
du kunne se på fabrikantens hjemmeside.
Hvis du kan bruge XP'erne og hvis du ikke kan sætte FSB op til 266 MHz kører
en XP for langsomt. Det tager den ikke skade af, men du får langt fra fuld
ydelse.
Hvis du køber en XP1900 kører 1,6 GHz kommer en til at kører 1,2 GHz eller
samme hastighed som en hurtig Duron.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Tinky Winky

Dato : 23-08-02 10:38

> [...]
> ydelse.
> Hvis du køber en XP1900 kører 1,6 GHz kommer en til at kører 1,2 GHz eller

Rettere: samme clockfrekvens. En XP CPU der kører 1,2 GHz er hurtigere end
en Duron der kører 1,2 GHz. Men den udvikler også mere varme og er dyrere.

Så hvis du kun kan køre 100/200 Mhz, så køb fx en Duron 1200 til ca. 400 kr.
Hvis du kan køre 133/266 Mhz, så tag fx en XP 1600+ til knap 600 kr.

Fra : Tinky Winky

Dato : 23-08-02 10:41

> Jeg har et bundkort ved navn K7Sem og det skulle efter sigende understøtte
> ovennævnte 3 processortyper.

Hvis det understøtter Athlon XP CPUer så burde det kunne køre 133/266 FSB.
Spørg evt. i nyhedsgruppen alt.comp.periphs.mainboard.elitegroup

Måske skal du have en BIOS opdatering for at kunne køre med XP CPU, men som
sagt spørg i nyhedsgruppen og check www.