Ban af Real ip i php chat
Fra : Thomas

Dato : 22-08-02 21:12

Hejsa

Jeg har en chat kørende hvor vi desværre er nødsaget til at udelukke visse
folk på grund af misbrug.

Problemer er så at de kan komme ind igen igennem en proxy server..

Kan man udelukke deres rigtige IP adresse (finde den) når de kommer via en
proxy server ??

Thomas

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-08-02 21:36

"Thomas" <thomas@4701.dk> writes:

> Kan man udelukke deres rigtige IP adresse (finde den) når de kommer via en
> proxy server ??

Kun hvis proxyserveren er flink nok til at sende en
X-Forwarded-For-header.

--
Jacob - www.bunk.cc
Laugh when you can; cry when you must.

Fra : Bjarke Freund-Hansen

Dato : 23-08-02 07:45

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Kun hvis proxyserveren er flink nok til at sende en
> X-Forwarded-For-header.

Ellers er der jo også løsningen at banne public proxy server generalt, som
fx. undernet gør det.

--
Greetings
Bjarke Freund-Hansen

Fra : Thomas

Dato : 23-08-02 08:01

> Ellers er der jo også løsningen at banne public proxy server generalt, som
> fx. undernet gør det.

Ok dette lyder interessant, nogen kort forklaring på hvordan dette gøres,
eller henvisning til tutorials ??

Thomas

Fra : Bjarke Freund-Hansen

Dato : 23-08-02 08:04

Thomas wrote:

> Ok dette lyder interessant, nogen kort forklaring på hvordan dette gøres,
> eller henvisning til tutorials ??

Æhh, well, jeg tænkte mere som poletik at banne public proxy server hvis
de bliver misbrugt. Men det er da muligt at scanne efter om en given IP
hoster en public proxy, som fx. undernet gør det. Det er vel ikke sværer
end at scanne specifikke porte efter proxy server.

--
Greetings
Bjarke Freund-Hansen

Fra : Thomas

Dato : 23-08-02 12:54

> [...]
> hoster en public proxy, som fx. undernet gør det. Det er vel ikke sværer
> end at scanne specifikke porte efter proxy server.

nogen der ved hvordan dette rent praktisk foregår ??

thomas