Hundeforsikring
Fra : Christian Rosenfeldt

Dato : 22-08-02 19:18

Hej Gruppe

Er der nogle her, der har erfaring med hundeforsikringer. Jeg har i dag en
forsikring til min gamle hund, med sygekasse hos Topdanmark. I forbindelse
med tegning af forsikring til min nye hundehvalp, har jeg set et selskab der
hedder "Danmark". De er tilsyneladende væsentligt billigere. Men hvordan er
de, når de skal betale? Jeg håber der er nogle her, der kender til dem.

På forhånd tak
Christian

Fra : Søren Houlberg

Dato : 22-08-02 20:13

Hej Christian!

Jeg har haft provinzial (vistnok også kaldet dyrekassen Danmark) og dem har
jeg IKKE gode erfaringer med.

Min tæve var desværre uheldig - både pga sygdom og mit valg af dårlig
dyrlæge - da der på 2 forsikringsår var "brugt" det de dækker på 1 år
(8900,-) så blev jeg smidt ud af forsikringen grundet det, at jeg var kommet
i "Ricikogruppe rød"

Dette resulterede i, at jeg nu ikke har sygeforsikring på min hund

Altså: Vælg ikke provincial.

Hilsen
Mette Sofie

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 22-08-02 21:28

Der har i det sidste nr. af hunden (DKK blad) været en del indlæg om dette,
og som Søren skriver skal man nok ikke vælge Provinzial (er vist fusioneret
med et andet selskab, Alm. Brand ? ), da de smider deres kunder ud, hvis der
er for mange skader! Dette gælder også andre hunde man måtte have. Og
problemet bliver jo ekstra stort hvis hunden/hundene er over den alder, hvor
forsikringselskaberne vil have dem.

Thorleif.

Fra : Lene Thorup

Dato : 23-08-02 06:33

"Gitte & Thorleif" <mejsen@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er for mange skader! Dette gælder også andre hunde man måtte have. Og
> problemet bliver jo ekstra stort hvis hunden/hundene er over den alder,

Ja jeg har også læst dette i Hunden - og vicedirektøren for
Provinskforsikring (som det hedder nu) svarer på læsebrevene - men han mener
at det er den rigtige beslutning citat: "Vi beklager selvfølgelig, hvis der
er kunder, der føler at opsigelsen af deres hundforsikring er helt urimelig,
men har i den konkrete situation vurderet, at ovenstående var den bedste
løsning for det store flertal".

Jeg vil lige tilføje, at jeg selv har haft en meget syg hund, og hun var
dækket af Top-dk hundforsikring - og måske er den lidt dyrere - men det har
på intet tidspunkt været noget problem med at få penge fra dem.

Hilsen
Lene

Fra : BN

Dato : 30-08-02 07:51

Hejsa

Jeg mener ikke at Provincial er fusioneret med Alm. Brand, da min dyrlæge
efter en kolsultation fortalte om det nye forsikringselskab "Danmark" som er
meget billigere end Alm. Brand... for billigt synes jeg.
Jeg har selv min hund forsikret hos Alm. Brand, og der har aldrig været
problemer ang. dækning af sygdom og skader.

Hilsen BN

Fra : Bufas

Dato : 30-08-02 09:19

"BN" <bn@mailme.dk> skrøv i

> Jeg mener ikke at Provincial er fusioneret med Alm. Brand,

Provinzial, som i dag hedder Provinsforsikring er en del af Alm. Brand. Jeg
bruger dem selv og indbetalingen foregår til Alm. Brand

Mange hilsner

Bufas

ICQ# 44 63 61 65

Husk Hundechat hver søndag fra kl 20 på
http://icq.homepage.dk/hundechat.html

Fra : Ella

Dato : 30-08-02 15:32

"BN" <bn@mailme.dk> wrote in message news:<HAEb9.39806$ww6.2878661@news010.worldonline.dk>...
> [...]
> Jeg har selv min hund forsikret hos Alm. Brand, og der har aldrig været
> problemer ang. dækning af sygdom og skader.

Hej

Jeg sidder lige med et brev fra Porvinzial foran mig, hvori der står
at de har fået nye ejere og dermed nyt navn, nemlig: Alm. Brand
Provinsforsikring A/S.
Så den er vist go' nok....

Mvh Ella

Fra : Tony Adams

Dato : 22-08-02 22:59

if... forsikring har jeg gode erfaringer med

Fra : Webbitch

Dato : 23-08-02 11:54

Hejsa Christian.
Jeg har selv forsikret begge mine hunde i TopDanmark (ansvar, udvidet
ansvar, syge og tandskade). Min ældste (tæve 20mdr) har på nuværende
tidspunkt hevet nok ud af hendes sygeforsikring til at jeg kan betale
den de næste 4 år (1200,- årligt) , og stadig have fået mere udbetalt,
end jeg har betalt i præmie.
Jeg har aldrig haft problemer med at få dækket mine udgifter.
Jeg ved godt at det ikke er et svar på dit spørgsmål, men jeg vil nu
allgevel sige, hellere betale lidt mere og så være sikker på at
forsikringen dækker uden problemer.
Hold halen højt og snuden i sporet.
Søs, Pippi og den lille ny Indy

http://www.kandu.dk/