Min skærm gik sort
Fra : Pita

Dato : 22-08-02 19:06

Hejsa

Jeg sad og arbejde foran min computer, her i dag, temperaturen er godt nok
omkring 26 grader herinde. Så pludselig gik strømmen - det var da mærkeligt,
min computer var det eneste der kørte. Nå jeg gik op og slog strøm på igen,
jeg gik ned og tændte computeren. Den bootede op og kom ind i Windows, jeg
kunne høre lyden - men skærmen var sort. dioden lyste grøn for tændt, altså
er der er aktivitet, men skærmen var sort, jeg kunne ikke mærke statisk
eller anden form for aktivitet på glasset, hmm tænkte jeg. Jeg slukkede
pc'en, men skærmen blev ved med at lyse grøn, gik ikke i standby mode. Nu
har jeg så prøvet at lade den stå i et par timer, og så snart jeg sætte
strøm på, begynder dioden at lyse grøn igen og den samme lyd bz, temmelig
højt lyder fra skærmen. Hvad er der galt, det er en 15" Targa fra 99, jeg
sådan set meget glad for den, da den godt kan tage 1280*1024. Kan det være
en eller anden sikring, eller noget der er gået, eller hvad. Please help.

--
Pita

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-02 10:45

Pita wrote:

[snip historie om en død skærm]
> højt lyder fra skærmen. Hvad er der galt, det er en 15" Targa fra 99, jeg

Jeg havde også en Targa i ca. 3 år. Efter 2 år begyndte den at blive
uskarp i billedet, og efter 3 år var den umulig at bruge.
Aldrig mere Targa til mig..

> en eller anden sikring, eller noget der er gået, eller hvad. Please help.

Selvom der er en sikring der er gået, så er problemet, at der er en
grund til at den er gået - den springer sandsynligvis igen, når du
sætter en ny i.
Jeg har dog set at nogen forsøger at reparere skærme, spørg evt. i
dk.teknik.elektronik efter hjælp.