Sibirisk kat
Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 22-08-02 17:14

Hejsa!
I mit fortsatte felttog for at finde den perfekte race, er jeg nu endnu
engang (suk!) faldet over en ny dejlig kat. Det var min russiske
venninde der gjorde mig opmærksom på deres "nationalkat" Sibiriskie
Koshi", den sibiriske kat. Tænk, har boet derovre i næsten et år, men
anede ikke de havde en nationalkat. Det forsvæver mig nu at den har
været nævnt her i gruppen før, men vist kun ganske sporadisk.

Jeg har surfet diverse sider og kigget billeder, og det er jo ganske
rigtigt en dejlig race. Mit spørgsmål er så: Findes den/opdrættes den
overhovedet i Danmark? Jeg vil jo gerne prøve at se dem "live", og
kommer nok ikke til Rusland lige med det første.

Al indput angående denne races status i Danmark modtages med glæde!

Hilsen Dorthe ( - der vist ender med et sibirisk siamesisk birma opdræt
suuuk! )

Fra : Lars Dahl

Dato : 22-08-02 18:57

Dorthe Prip Lahrmann <dplahrmann@hotmail.com> skrev i

<SNIP>

> [...]
>
> Al indput angående denne races status i Danmark modtages med glæde!
>
> Hilsen Dorthe ( - der vist ender med et sibirisk siamesisk birma opdræt

Hej Dorthe.

Sjovt nok har vi netop idag fået dette link: www.vom-ohlenberg.de/ som
indeholder 146 links til opdrættere af Sibirisk Skovkat (indrømmet - det er
altså en lækker mis), hvoraf én er dansk - og lad dig ikke skræmme af
ironien i navnet: www.mainecoon.dk/

Mvh. Lars Dahl
--
von Fribergs Norske Skovkatte