Online brugere
Fra : Lars Lundberg

Dato : 22-08-02 11:59

Hej
Jeg har en side hvor man kan se navne på dem som er online, det virker
fint...
hvis folk bruger "log af" knappen, sendes der et "online nej" til databasen.

men hvis session dør ud eller folk bare lukker vinduet, så sendes der jo
intet til databasen
kan man bruge global.asa til at lave noget med "Sub Session_OnEnd " ?

Med venlig hilsen
Lars

Fra : Chrisser

Dato : 22-08-02 12:15

"Lars Lundberg" <admin@lw.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> intet til databasen
> kan man bruge global.asa til at lave noget med "Sub Session_OnEnd " ?

Ja, her er et skelet til global.asa, det er bare at fylde ind hvad man vil
have, men husk at den skal ligge et bestemt sted - vistnok i webstedets rod
( har jeg selv bøvlet med på et tidspunkt...) :
<SCRIPT LANGUAGE=VBScript RUNAT=Server>
Sub Application_OnStart
' kode
End Sub
Sub Application_OnEnd
' kode
End Sub
Sub Session_OnStart
' kode
End Sub
Sub Session_OnEnd
'kode
End Sub
</SCRIPT>

Fra : Lars Lundberg

Dato : 22-08-02 12:45

Hej Chrisser
Jeg har en "global.asa" og den ligger det rigtige sted, men jeg kan ikke få
den til at skrive til min database.
Jeg ved ikke om man bare skal skrive som man plejer eller om det skal gøres
på en bestemt måde

Mvh.
Lars

Fra : Chrisser

Dato : 22-08-02 12:51

> [...]

> den til at skrive til min database.
> Jeg ved ikke om man bare skal skrive som man plejer eller om det skal

Hej
Hvad jeg har i min er følgende:
<SCRIPT LANGUAGE=VBScript RUNAT=Server>
Sub Application_OnStart
Application("knap") = "alm"
End Sub
Sub Application_OnEnd

End Sub
Sub Session_OnStart
session.lcid=1030 'TILFØJET RGP 01-02-2002
Session.Timeout = 60
End Sub
Sub Session_OnEnd

End Sub
</SCRIPT>
- så man putter bare sin kode ind, men har du tjekket at Global.asa bliver
kørt ved opstart hos dig ( prøv at sætte en session og se om den kan læses
fra en af dine filer) , nogle gange når vores server er blevet genstartet
mangler jeg nemlig min application-variabel ( jeg kunne godt tænke mig at
vide hvorfor ), men hvis jeg så kopierer den ind i en af mine filer og
starter sitet op, og DEREFTER FJERNER den linie, ja så har jeg min variabel
indtil næste gang de piller ved serveren....
Pudsigt ikke ?

Fra : Lars Lundberg

Dato : 22-08-02 13:07

Hej igen
Den bliver kørt, mine sissions virker.
Skal jeg bare skrive: (dette skriver jeg på min log af side)

Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("\db\skolen.mdb")
myConn.Open DSN

StrSQL = "Update elever SET "
strSQL = strSQL & "online='nej'"
strSQL = strSQL & "Where id=" & Session("id") & " "
myConn.Execute(strSQL)

myConn.Close
Set myConn = Nothing

Fra : hundige

Dato : 22-08-02 13:09

Hej Lars

Det kan du godt men så vidt jeg kan se, mangler der en
Application.Lock
Tilføj værdi til session.objectet her
Application.Unlock
i det som chrisser har skrevet.

Du kan også tilføje en Sub eller Function til Global.asa og referere til den i
din kode som Call SubEtEllerAndet
Prøv evt at læse
http://activedeveloper.dk/aspdigital/2002080801.asp

mvh
Jørgen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rico Laursen

Dato : 22-08-02 13:51

Hvorfor vil du gemme informationerne i en database?
Hvorfor ikke bare lægge dem i en tekstfil..?

/Rico
www.cozy.dk

Fra : Lundberg

Dato : 22-08-02 13:54

Hej
Er det nemmere at gemme i en tekst fil ?
Der er ca. 30 brugere...