feltstørrelse
Fra : Faurskov

Dato : 22-08-02 10:55

Hej
Jeg vil gerne lave et nyhedssystem, hvor jeg gemmer artiklerne i en
accessdatabase, men og henter dem dynamisk op via ASP. Men i Access kan jeg
se, at et tekstfelt maksimalt kan indeholde 255 tegn, hvilket jo ikke er nok
til at gemme en hel artikel/et enkelty afsnit. Hvordan kommer jeg udover
dette problem - helst via Access.

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 22-08-02 10:50

"Faurskov" <brian@faurskov.com> wrote in

> [...]
> ikke er nok til at gemme en hel artikel/et enkelty afsnit. Hvordan
> kommer jeg udover dette problem - helst via Access.

Vælg felttypen Notat eller Memo - så har du næsten 64K tegn.
Du skal være sikker på at din ODBC-driver på serveren er opdateret (MDAC
2.7 / Jet4SP3), ellers modtager du kun ca 255 tegn.

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk