Tiscali - jeg opgiver
Fra : Torben Bon

Dato : 22-08-02 09:57

Hej

Jeg opgiver nu helt at benytte Frontpage Extension hos Tiscali, da man ikke
kan logge på (forskellige fejl afhængig af om man anvender image,
worldonline eller ticali som domæne).

Så ville jeg nedlægge FPE men det kan man nu heller ikke ?
http://funktioner.tiscali.dk/netsurfer/tilmeldafmeldfrontpage.php

Så jeg kan slet ikke ændre min web nu og har ikke kunnet i 4 måneder fordi
der også har været FTP problemer.

Jeg har totalt opgivet at få svar på emails og at komme igennem via
telefonen. Kan jeg gøre andet end at droppe alt mellemværende med Tiscali
eller er der lidt håb forude ?

Torben Bon
Email: (fjern underscore i mailadressen)

Fra : John Sahl

Dato : 22-08-02 11:31

Torben Bon <torben_@bon_bon.net> wrote:
> Jeg opgiver nu helt at benytte Frontpage Extension hos Tiscali, da
> man ikke kan logge på (forskellige fejl afhængig af om man anvender
> image, worldonline eller ticali som domæne).

FP Ext skulle ellers virke og jeg har personligt ingen problemer med
hverken at uploade eller downloade via FTP paa mine domains hos Tiscali.

> Så ville jeg nedlægge FPE men det kan man nu heller ikke ?
> http://funktioner.tiscali.dk/netsurfer/tilmeldafmeldfrontpage.php

Hvilken fejl faar du? Hvilket domain drejer det sig om og bruger du
korrekt login? Som er brugernavn@domain.tld

> Jeg har totalt opgivet at få svar på emails og at komme igennem via
> telefonen. Kan jeg gøre andet end at droppe alt mellemværende med
> Tiscali eller er der lidt håb forude ?

Der er lige pt centralproblemer men der ud over er der ikke noget
ventetid af betydning hos supporten.

Er du domainkunde kan du ringe til erhverssupporten som har
38147030

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
http://www.MandeZonen.dk når du er træt af

Fra : John Sahl

Dato : 22-08-02 12:12

John Sahl <spamtrap5@mandezonen.dk> wrote:
> [...]

Jeg saa her bagefter at du efter al sandsynlighed ikke har et webhotel,
men der imod er privatkunde. Men derfor skulle FP Ext dog virke
alligevel.

Fra : Torben Bon

Dato : 22-08-02 18:05

"John Sahl" <spamtrap5@mandezonen.dk> wrote in news:iO299.10757$ww6.1568418
@news010.worldonline.dk:

Ja det drejer sig om 3 stk alm surferkonto med tilhørende webspace uden
domæne. Ingen af de 3 virker mere.

Publish to:
http://fp.image.dk/fpeusername
resulterer i:
Servererror

Publish to:
http://fp.worldonline.dk/fpeusername
resulterer i:
Log in dialog vender tilbage uafbrudt som om brugernavn eller password ikke
er korrekt. Jeg har forsøgt følgende kombinationer:

username
username@worldonline.dk
username@tiscali.dk

password (med både store og små bogstaver)

Intet virker mere.

Hører gerne om der endnu er flere Tiscalikunder tilbage, og som kan berette
om hvad man skal gøre, for jeg gider ikke spilde mere tid på Tiscali ?

Fra : John Sahl

Dato : 22-08-02 19:28

Torben Bon <torben_@bon_bon.net> wrote:
> Hører gerne om der endnu er flere Tiscalikunder tilbage, og som kan
> berette om hvad man skal gøre, for jeg gider ikke spilde mere tid på
> Tiscali ?

Smid mig lige en mail med korrekte logins, så vil jeg se om jeg kan gøre
noget for at hjælpe dig i morgen inde på arbejdet.

Fra : Torben Bon

Dato : 22-08-02 21:43

"John Sahl" <spamtrap5@mandezonen.dk> wrote in news:ab999.10944$ww6.1603558
@news010.worldonline.dk:

> Smid mig lige en mail med korrekte logins, så vil jeg se om jeg kan gøre
> noget for at hjælpe dig i morgen inde på arbejdet.

Det er meget venligt af dig John, men jeg er ikke glad for at udlevere pw
:-|

Fra : John Sahl

Dato : 22-08-02 23:13

Torben Bon <torben_@bon_bon.net> wrote:
> Det er meget venligt af dig John, men jeg er ikke glad for at
> udlevere pw :-|

I stedet for det her så send mig en mail med et telefonnummer.
Så ringer jeg dig op fra jobbet i morgen.

Du skal IKKE opgive dit password, kun kontonumrene

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
http://www.MandeZonen.dk når du er træt af
"Tidens Kvinder" og trænger til at vinde 100.000 kr.
Arbejder for Tiscali, men taler for sig selv!

Fra : Torben Bon

Dato : 23-08-02 11:07

"John Sahl" <spamtrap5@mandezonen.dk> wrote in news:Vtc99.11063$ww6.1627886
@news010.worldonline.dk:

> I stedet for det her så send mig en mail med et telefonnummer.
Problemet ekisterer ikke kun på 3 konti - men på de ca 18 konto som jeg
kender til og allerede HAR flyttet fra Tiscali. Jeg er blevet lovet ringet
op utallige gange, og det er aldrig sket. Jeg vil derfor have løsningen HER
- og den skal være præcis.

Er det lykkedes for noget at uploade med Frontpage som privatkunde så
fortæl præcis hvilket hostname og username som benyttes (termen).

Jeg skriver så tilbage om det virker - ellers nedlæggges de sidste 3 dial-
in konti også. Herefter er der flyttet 21 dial-in konti fra Tiscali og hvor
brugerne i snit har betalt 200-800 pr måned = 500 pr bruger x 21 =11.000 pr
måned = 132.000 i årlig mistet omsætning for Tiscali. Genialt træk Tiscali.
Fortsæt med at ignorere folks emails til supporten og fortsæt med at
undlade at løse Jeres problemer, fortsæt med at misinformere omkring
teknisk opsætning på Jeres web, fortsæt med at ændre folks log-in navne og
password uden at give dem meddelelse - og husk at tildel forskellige
passwords til dial-in, email og FPE. Udvid telefonkøen fra 20 til 1000.
Ansæt nogle flere flinke supportere som ikke ved nok om problemerne og
giver kunden skylden for at det ikke virker med FPE og indtil for nylig
heller ikke virkede med FTP.

Formålet er også at andre eventuelle kunder hos Tiscali skal vide hvad de
går ind til når de vælger Tiscali.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 23-08-02 11:10

In article <Xns92737B55E9B19torbenbon@130.225.247.90>, Torben Bon wrote:

> fortsæt med at ændre folks log-in navne og password uden at give dem
> meddelelse

Det skal lige siges at Tiscali altså informerede om denne ændring
tilbage i februar.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Live free or die.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-08-02 08:56

On Fri, 23 Aug 2002 10:07:06 +0000 (UTC), Torben Bon
<torben_@bon_bon.net> wrote:

>Jeg er blevet lovet ringet
>op utallige gange, og det er aldrig sket. Jeg vil derfor have løsningen HER
>- og den skal være præcis.

Undskyld mig, men nu er du sku da for dum, John S. arbejder hos
Tiscali, og har tilsyndeladene mulighed for at hjælpe dig, når han
sider på arbejdet, men for at han KAN hjælpe dig KRÆVER det at han har
login kontonummeret, ellers kan han ikke se hvad der kan være galt,
måske bruge tid på at studere LOG'en for at se hvad der går galt for
dig.
Denne gang er det ene og alene din egen skyld at du ikke får
kvaliceret hjælp.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 24-08-02 14:02

Ivar Madsen wrote:

> [...]
> dig.
> Denne gang er det ene og alene din egen skyld at du ikke får

Tro ikke på det.
Tiscali har ikke nogen officiel support via nyhedsgrupper.

Selv ikke via deres egen newsserver er deres "worldonline.dk.support" gruppe at
regne som officiel support. Men kun diskussion mellem kunder.
Jeg har personligt erfaret at den gruppe ikke er for officiel support fra
Tiscali, men fra "ligesindede".

Dvs. hvis jeg var chef hos Tiscali var det fyringsgrund at oplyse i
nyhedsgrupper at man var medarbejder hos Tiscali.

Og det er helt iorden. Så længe det er konsekvent.
Og det er problemet: Det er det ikke. (For ovennævnte gruppe ihvertfald)

Med den kvalitet deres E-mail adresse (kundeservice@tiscali.dk) har, er det
forståeligt at man prøver andre kanaler.
jeg har stadig nogle flere måneder gamle spørgsmål der ikke er besvaret.

Men har opgivet at spørge i worldonline-gruppen.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Christian Erritsø

Dato : 24-08-02 15:35

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> wrote in message
> Ivar Madsen wrote:
<snip>
> Tro ikke på det.
> Tiscali har ikke nogen officiel support via nyhedsgrupper.
<snip>

Det tror jeg faktisk ikke der er nogen udbydere der har. News er ikke et
godt forum at lave suport til enkeltpersoner, da det ofte involverer
personfølsomme oplysninger, og samtidigt skaber en masse tråde, som ikke er
relevante for alle.
Derimod er der mange ansatte fra de forskellige kundeserviceafdelinger, som
i deres fritid læser og skriver news, og ikke går af vejen for at hjælpe. At
de så tit må lægge øre til meget kritik - det er en helt anden sag

<snip>
> Dvs. hvis jeg var chef hos Tiscali var det fyringsgrund at oplyse i
> nyhedsgrupper at man var medarbejder hos Tiscali.
<snip>

Så vidt jeg husker, så er det en del af fundatsen for de fleste
nyhedsgrupper, at udbydere og ansatte hos udbydere gør klart opmærksom på
deres tilhørsforhold. Jeg ville da nærmere sige var forkert hvis de _ikke_
gjorde opmærksom på deres ansættelsesforhold.

Christian Erritsø
- som med denne udtalelse repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet

Fra : Søren Blom

Dato : 24-08-02 19:43

"Christian Erritsø" <cerr@nospam.mail.dk> skrev i
> [...]

> Med venlig hilsen
> Christian Erritsø
> - som med denne udtalelse repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet

Det forstår jeg ikke. Når man skriver i news grupperne som privat person så
er det da fuldkommen irrelevant hvem ens arbejdsgiver er. For man kan have
nok så meget indsigt i et produkt, f.eks. Netexpres hos TDC uden at være
ansat hos TDC.
Så hvis man udtaler sig som privatperson i en news gruppe, så er det da
flintrende ligegyldigt hvor man arbejder og med hvad.

Som hr. Christian Erritsø skriver i sit signatur "- som med denne udtalelse
repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet" og siger jeg bare, hvad kan jeg
bruge det til.
Ud fra signaturet kan jeg se at Christian nok arbejder for TDC Internet, men
igen hvad kan jeg bruge det til og hvorfor overhoved skriver sådan noget?
Der jo ingen der ud fra hans indlæg ellers kan se hvor han arbejder og ved
at skrive sådan som Christian nu gør, gør han jo opmærksom på hvor han
arbejder og til hvilken grund?

Selvom jeg godt kunne finde på at blande mig i f.eks. dk.fritid.biler så kan
jeg da på intet tidspunkt finde på skrive hvem jeg arbejder for end sige
hvad jeg laver, men det skyldes så også at jeg har en tavshedsklausul
omkring mit arbejde.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Christian Erritsø

Dato : 24-08-02 20:24

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message

> [...]

> nok så meget indsigt i et produkt, f.eks. Netexpres hos TDC uden at være
<snip>

I princippet er det korrekt i mange sammenhænge, men fundatsen for gruppen
siger "....og man bør i det hele taget altid redegøre for eventuelle
tilhørsforhold til en given udbyder, når man skriver." Du kan se fundatsen i
sin helhed på http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.udbydere

<snip>
> Som hr. Christian Erritsø skriver i sit signatur
<snip>

Tak for den høflige tiltale, men jeg er nu ikke så fin på den, og jeg er
heller ikke medlem af folketinget

<snip>
> [...]
men
> igen hvad kan jeg bruge det til og hvorfor overhoved skriver sådan noget?

Hvad nu, hvis jeg sad og kastede med mudder efter andre ISPere? Ville det så
ikke være relevant at vide, at jeg har et tilhørsforhold til en konkurent?

<snip>
> kan
> jeg da på intet tidspunkt finde på skrive hvem jeg arbejder for end sige
> hvad jeg laver, men det skyldes så også at jeg har en tavshedsklausul
> omkring mit arbejde.
<snip>

.....hvis du videregiver noget som er omfattet af en tavshedsklausul, så er
det ligemeget, om du samtidigt oplyser hvem du er - det vil stadig være en
overtrædelse. Svjv er _alle_ ansatte hos ISPere i Danmark underlagt en
fortrolighedsklausul af den ene eller anden art.

Under alle omstændigheder, så vil jeg stå fast på, at det er god netikette,
at en ansat hos en ISP tydeligt giver sit tilhørsforhold til kende, så der
ikke kan være nogen tvivl om motiver for udtalelser.

Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Christian Erritsø

Dato : 24-08-02 20:28

> [...]
> at en ansat hos en ISP tydeligt giver sit tilhørsforhold til kende, så der
> ikke kan være nogen tvivl om motiver for udtalelser.

.....og så har jeg på denne besked sat den follow up som jeg glemte lige før.

FUT: dk.admin.netikette

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-08-02 20:26

On Sat, 24 Aug 2002 20:42:32 +0200, "Søren Blom" <soren@blom.dk>
wrote:

> [...]
>Der jo ingen der ud fra hans indlæg ellers kan se hvor han arbejder og ved
>at skrive sådan som Christian nu gør, gør han jo opmærksom på hvor han

TDC Internet stiller krav om at man skriver at man ikke repesentere
TDC, hvis man skriver fra visse IP'er.
Man har ofte fave holdninger, når man skriver noget om det man
arbejder med, derfor kan det være intersant for andre af vide at
f.eks. Christian arbejder for TDC Internet.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-08-02 21:20

Hej Søren Blom, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Ud fra signaturet kan jeg se at Christian nok arbejder for TDC
> Internet, men igen hvad kan jeg bruge det til og hvorfor overhoved
> skriver sådan noget?

Det er god etik at gøre det, jf. et klip fra fundatsen:

"Udbyderne er mere end velkomne til at deltage i debatten, men gruppen
er ikke tænkt som en reklamesøjle, og man bør i det hele taget altid
redegøre for eventuelle tilhørsforhold til en given udbyder, når man
skriver."
<http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.udbydere>

XFUT: dk.admin.netikette
--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-08-02 15:56

Hej Jørgen Rasmussen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Tro ikke på det.

Jeg kender John godt nok til at vide, at hvis Torben havde sendt ham
sit login/brugernavn, ville John også have gjort noget ved det.

> Tiscali har ikke nogen officiel support via nyhedsgrupper.

Nej, men en del ansatte læser news i deres fritid, og ofte hjælper de
faktisk. Selvfølgelig, hvis man pludselig bliver hysterisk, nægter at
levere de ønskede oplysninger via mail (dvs. siger "skråt op!" til et
hjælpsomt menneske) og *kræver* en løsning postet til gruppen... etc.
Ja, så har man selv bedt om ikke at blive hjulpet.

> Dvs. hvis jeg var chef hos Tiscali var det fyringsgrund at oplyse
> i nyhedsgrupper at man var medarbejder hos Tiscali.

Hvilket formentlig også ville være tilfældet, hvis du var chef hos en
virkårlig anden ISP (?)
Du ville hastigt komme til at mangle gode ansatte.

Hvad sagde de, da du ringede til dem?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-08-02 19:22

On Sat, 24 Aug 2002 15:02:16 +0200, Jørgen Rasmussen
<jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> wrote:

>Tro ikke på det.

Hvorfor ikke?

Torben har forsøgt at få hjælp af de oficielle kanaler, det har han
ikke kunnet få, og det er for dårligt, og han brokker sig på news, og
en medarbejder svare at hvis han mailer ham brugerID, så vil han se på
det når han kommer på arbejde, Torben forstod så at det også var PW,
som han naturligvisnok ikke vil ud med, men får at vide at det skal
han heller ikke oplyse til nogen, men brugerID er nødvendigt for at
John KAN hjælpe. At nægte at oplyse det er ensbetydene med at John
ikke KAN hjælpe, alså er Torben selv ude om at John ikke kan hjælpe.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-08-02 18:16

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev i en meddelelse
> Dvs. hvis jeg var chef hos Tiscali var det fyringsgrund at oplyse i
> nyhedsgrupper at man var medarbejder hos Tiscali.

På hvilket grundlag?

Usenetstatistik pr. 27/8 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 22-08-02 20:06

Torben Bon wrote:

> [...]
> Jeg har totalt opgivet at få svar på emails og at komme igennem via
> telefonen. Kan jeg gøre andet end at droppe alt mellemværende med Tiscali

Jeg er _helt: _enig_. Tiscali er en _utrolig_ _dårlig_ udbyder. Skraber
bunden. (Håber jeg, for de der har andre udbydere.)

Inden nogen kommenterer med forslag til alternativer, bla. bla. - vil jeg
forklare at min tidligere udbyder blev opkøbt af Tiscali, at jeg har prøvet TDC
før da, at jeg har forsøgt at få Sonofon trådløs, men kunne ikke se antennen,
og bor i en lille by.

Dvs. For mig er Tiscali MONOPOL.!!

Vi bor jo ikke alle på østsjælland.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-08-02 20:18

Jørgen Rasmussen <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> writes:

> Dvs. For mig er Tiscali MONOPOL.!!

Nej. For dig er Tiscali eneste mulighed. Der er stor forskel på de to
ting.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there