HP DeskJet 820cxi: Ingen sort skrift (2)
Fra : Inger Buchard

Dato : 22-08-02 07:59

Mogens skrev:
> [...]
( dem der går i forbindelse med patronen når man sætter
den i )

Og så ville jeg geninstallere printerdriveren<<

Tak for det gode råd - har renset kontaktfladen og genistalleret driver.
Ingen effekt
Det er helt sikkert kontakten mellem printer og patron der er problemet -
først efter at have renset og genindsat patronen, registrerede systemet, at
der var installeret ny blækpatron.
Har man nogen mulighed for at finindstille patronens placering i forhold til
kontaktfladen, eller er løbet kørt, når kontakten er usikker?

IB

Fra : Mogens

Dato : 22-08-02 08:16

On Thu, 22 Aug 2002 08:59:13 +0200, "Inger Buchard"
<ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> wrote:

>Tak for det gode råd - har renset kontaktfladen og genistalleret driver.
>Ingen effekt

Øv.

>Har man nogen mulighed for at finindstille patronens placering i forhold til
>kontaktfladen, eller er løbet kørt, når kontakten er usikker?

Nej, det tror jeg ikke. Patronen går jo i hak når du sætter den i
printeren, netop for at den ikke må flytte sig så meget som en
brøkdel afen millimeter. Ellers flytter du jo også printerhovedet.

Du er helt sikker på at det er den rigtige blækpatron du bruger ?
Jeg mener at 820'eren bruger samme patron som min 850'er,
nemlig den der hedder 51645A. Der er flere andre patroner
som ligner den til forveksling, men hvor de små kontaktflader
er placeret lidt anderledes.

Har du evt prøvet at køre printerens selvtest ? Jeg kender ikke
820'eren, men det er noget med at holde en eller flere knapper
inde mens du tænder den. Bare for at udelukke at det er
forbindelsen til computeren at det er galt med.

mvh Mogens

Fra : Inger Buchard

Dato : 22-08-02 09:22

> [...]
> som ligner den til forveksling, men hvor de små kontaktflader
> er placeret lidt anderledes.

> Har du evt prøvet at køre printerens selvtest ?

Jeg har brugt både korrekt original og kopiprodukt.

Der ER kontakt mellem PC og printer - selvtestprogrammet har jeg kørt igen
efter installering af driver i går. Farvepatron: fint print, men stort set
ingen sorte streger/tal på testsiden. Jeg har prøvet at spæde - intet
resultat.

IB

Fra : Mogens

Dato : 22-08-02 09:36

On Thu, 22 Aug 2002 10:22:13 +0200, "Inger Buchard"

Hmm, så må jeg nok desværre give op.
Jeg er totalt udgået for gode råd.

Jeg håber du finder en løsning.

mvh Mogens

Fra : ZipZap

Dato : 22-08-02 16:51

> [...]
> efter installering af driver i går. Farvepatron: fint print, men stort set
> ingen sorte streger/tal på testsiden. Jeg har prøvet at spæde - intet

Der er jo 90 dages garanti på den originale patron, så gå hen og byt den.
Jeg havde samme problem på min 990cxi, dog var det farvepatronen. Byttede
den og den har fungeret lige siden.

Fra : Hr Jensen

Dato : 22-08-02 08:22

"Inger Buchard" <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> skrev i en
meddelelse news:3d648be2$0$27657$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Har du prøvet at sætte patronen´s dyse ned på et stykke kaffefilter og se om
der overhoved kommer blæk ud ?
Det kan jo være at den er udtøret!!
Er den det så prøv at holde den i meget varmt vand (kun lige så dysserne er
3-5 millimeter nede i vandet.)

Jensen

Fra : Inger Buchard

Dato : 22-08-02 09:33

bedts
"Hr Jensen" <nospam@hehe.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der overhoved kommer blæk ud ?
> Det kan jo være at den er udtøret!!
> Er den det så prøv at holde den i meget varmt vand (kun lige så dysserne

Også tak til dig, Jensen.

Patronen er frisk; jeg har prøvet at lune/bløde dyserne op - jeg får hver
anden linie i svag skrift. Også med ændrede printerindstillinger (bedst +
manuelt indstillet til høj intensitet) ulæseligt resultat.
Det må være kontakten mellem printer og patron, der er gal.

Men man reparerer ikke printere, vel?
IB

Fra : Hr Jensen

Dato : 22-08-02 09:58

> [...]
> manuelt indstillet til høj intensitet) ulæseligt resultat.
> Det må være kontakten mellem printer og patron, der er gal.

Er det en original patron du har brugt? eller en refill.
Refill-blæk KUNNE være den forkerte type og derfor ikke tynd nok til at
rende hurtigt nok til dyserne(??)
Ydermere kan undertrykket være for høj i en refill-patron (ligeledes så der
ikke kommer blæk ud)
Prøv om du kan låne en patron du VED virker og sæt den i....

Jensen