Avlskat eller ej?
Fra : Freedom

Dato : 22-08-02 07:26

Hej jeg vil høre jeres mening om dette;

min veninde er ved at købe en hankat som skal som nr. 1 bruges til kælekat,
men hun vil gerne bruge ham en eller to gange inden han kastereres, det ved
opdrætteren godt.

Lige inden hun skal hente ham får hun at vide at moderen til killingen er
blevet aflivet pga. hun var meget asocial, det har hun været fra fødslen.
Killingen blev taget fra sin mor som 4 uger gammel og lagt til et andet kuld
med en normal mor!

Hvad syntes i, skal man overhovedet bruge sådan en han i avlen, giver han
ikke dette vidre?

Iben

Fra : Helle Andersen

Dato : 22-08-02 08:21

"Freedom" <freedom@hotmail.com> wrote in message

> Hvad syntes i, skal man overhovedet bruge sådan en han i avlen, giver han
> ikke dette vidre?

Jo, der er muligheder for at han kan give det videre. Og
når det er så slemt, at man afliver en hunkat med 4 uger
gamle killinger, må det *virkelig* være slemt. Hvorfor
denne hunkat overhovedet er blevet brugt i avl, er en gåde
for mig. Men nej, personligt ville jeg ikke bruge en sådan
hankat i avl - og kigge mig godt for inden jeg overhovedet
købte den.

--
Helle
http://kattenet.dk