ASP Fejl
Fra : Frank_Z

Dato : 21-08-02 22:31

Jeg har prøvet at lege med asp og upload det på friserverplads.dk, men
af en eller anden grund bliver mine links ikke dannet på baggrund af min
query når folk trykker på linket.

2. de links der bliver dannet skal åbnes i en ny ramme er der nogen der
kan se om jeg har lavet en fejl når jeg skriver min ahref i koden.

3. jeg ved ikke om det betyder noget men det meste af min hjemmeside er
lavet i frontpage på nær tre sider der er lavet i asp.

koden.
<%
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath ("db3.mdb")
strSQL = "Select distinct id,titel From tabel1"
Set RS = Conn.Execute(strSQL)

dim strlink
Do While Not rs.EOF
strlink = "<a target= "Main" href='default.asp?id="& rs("id")&"'>" &
rs("titel") & "</a>"

Response.Write strlink & "<br>" & "<BR>"

RS.MoveNext
Loop
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

på forhånd tak for hjælpen.

http://www.kandu.dk/

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 22-08-02 08:39

"Frank_Z" <Frank_Z.news@kandu.dk> wrote in news:0xT89.10429$ww6.1503920
@news010.worldonline.dk:

> [...]
> strlink = "<a target= "Main" href='default.asp?id="& rs("id")&"'>" &
> rs("titel") & "</a>"
>
> Response.Write strlink & "<br>" & "<BR>"

At lave <A HREF="url"> i en Response-sætning kræver at du escaper dine "
med enten "" eller CHR$(34). Når jeg skal opbygge links, foretrækker jeg at
gøre sådan:

<% Do While No rs.EOF %>
   <A
   HREF="default.asp?id=<%=rs("id")%>"
   TARGET="Main"><%=rs("titel")%></A>
<% rs.MoveNext: Loop %>

Resultatet bliver det sammen, men du bliver aldrig forvirret af om nu dine
" skal escapes eller ej.

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt