Ur som går
Fra : mega-hawk

Dato : 21-08-02 21:58

Hejsa.

Kom lige til at tænke på at her for et par dage siden surfede jeg
forbi en eller anden side (detsvære husker jeg ik hvilken) den
havde dato og klokkeslet på.
Jeg husker heller ik om den var programeret i asp eller php men
klokken gik hele tiden selv om man ik lavede noget.
Hvordan laver man det?
Når jeg laver en klok viser den bare hvad klokken er når jeg
kommer ind på mit site og når jeg skifter til en anden side
opdaterer den lige men det bliver ik ved med at gå.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Larz

Dato : 21-08-02 22:04

mega-hawk wrote:
> [...]
> Jeg husker heller ik om den var programeret i asp eller php men
> klokken gik hele tiden selv om man ik lavede noget.

Javascript/dhtml

XFUT: d.e.i.w.clientside

--
-
Lars

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-08-02 22:08

En gut der kalder sig "mega-hawk" skrev:

>Jeg husker heller ik om den var programeret i asp eller php men
>klokken gik hele tiden selv om man ik lavede noget.
>Hvordan laver man det?

Der skal du have fat i javascript - det kan ikke klares serverside.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410, 5210 og 6310 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 22-08-02 08:58

> Der skal du have fat i javascript - det kan ikke klares serverside.

Det kan det joh faktisk godt men det vil bestemt ikke være optimalt.

svar: noget men en løkke og flush() (dårlig og krævende løsning)

/Thomas

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-08-02 09:12

Thomas Nielsen skrev:

>Det kan det joh faktisk godt men det vil bestemt ikke være optimalt.

Korrekt - jeg tror det vil være en løsning det er bedst at holde sig
fra - det vil også være belastede for den besøgende, at siden reloader
hele tiden (med et lille klik i f.eks. IE til følge). Desuden vil
siden ofte ikke kunne nå at reloade (på 1 sek.) før den skal reloade
igen.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 22-08-02 09:21

> [...]
> hele tiden (med et lille klik i f.eks. IE til følge). Desuden vil
> siden ofte ikke kunne nå at reloade (på 1 sek.) før den skal reloade

Naah passer nu ikke... den loader ikke igen...

eksempel...

<head>
#wawa {}
</head>
19:23:23
</wawa>
<?php
while(true) {
echo "<script>";
echo "document.getElementById('wawa').innerHTML='".date('H:i:s')."'";
echo "</script>";
flush();
sleep(1);
}
?>

Krævende, dum og ubrugelig løsning... men den burde virke ;)

mvh
Johan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-08-02 10:06

Johan Holst Nielsen skrev:

>Naah passer nu ikke... den loader ikke igen...

Så fortsætter med at loade da - indtil scriptet vel timer out.

> echo "<script>";
> echo "document.getElementById('wawa').innerHTML='".date('H:i:s')."'";
> echo "</script>";

Er du nu ikke alligevel noget javascript du har fat i? :)

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 22-08-02 12:34

> Så fortsætter med at loade da - indtil scriptet vel timer out.

Joh...
http://www.php.net/manual/en/function.set-time-limit.php
Som jeg sagde, den var ubrugeligt...

> Er du nu ikke alligevel noget javascript du har fat i? :)

Jow, det er det selvfølgelig ;) Men selve hovedessensen i scriptet er
PHP, det var mere for at videreføre det til at det rent praktisk godt
kan lade sig gøre i php (altså med blandt serverside/javascript)... men
det er overhovedet ikke noget jeg vil anbefale...

Lav en

setTimeout() og hent tiden fra brugeren i stedet. Det kritiske er så
hvis det skal være lokaltime (f.eks. dansk tid men en englænder skal
også have dansk tid)... så kan man hente f.eks. time() og ligget 1 til
hver sekund, og så parse denne :)

mvh
Johan