Miss fred og ro
Fra : Mulle

Dato : 21-08-02 21:49

Sidder bare hèr og nyder synet af MissRosa, som ligger sødt og sover. Hun
har haft nogle dage, hvor hun har flippet totalt ud, tyranniseret mine to
andre katte, var efter hvad som helst med pels på, og faktisk, får første
gang, rev mig imorges under et angreb på Miver (sikkert et rent uheld)

Så idag tale jeg i telefon med en på mit arbejde, der viste at Anja Lysholm
havde prøvet noget beroligende til hendes katte.

Mailede til Anja, og fik navnet (Serene-Um, mener jeg det hed) men det
skulle jeg have hos dyrlægen, hvilket jeg ikke kan nå, da jeg jobber
laaaangt fra hvor jeg bor.

Jeg undersøgte på nettet hvad det var for noget, og fandt at man dels talte
om dette produkt og dels om Bach Rescue Remedy.
Det kunne jeg heldigvis få i den lokale Matas (det er godt nok dyrt, 109kr
for 10ml)

Da jeg kom hjem, gav jeg missRosa en slurk vand med 3 dråber i, med en
engangssprøjte.

Og ...der har overhovedet ikke været ballade iaften (endnu)...så nu håber
jeg sørme det er pga. blomstermedicinen og ikke tilfældigt.

Min dyrlæge afviste det kunne hjælpe ("hvis det ikke kan skade, kan det ikke
gavne")

Men fakta er, at hun ikke har været efter de andre katte iaften, og nu sover
fredeligt...

Hilsen en glad MissRosa-mor, der krydser fingre for fortsat fred og ro i det
lille, men kattefyldte hjem :))

--
Hilsen Mulle, Miv og MisRosa's mor

http://home8.inet.tele.dk/hei/killing.html

Fra : Lars Dahl

Dato : 21-08-02 22:15

Mulle <@> skrev i news:3d63fc8e$0$64876$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

<SNIP>

> Min dyrlæge afviste det kunne hjælpe ("hvis det ikke kan skade, kan det
ikke
> gavne")

Skift dyrlæge!! Mage til forkvaklet ævl skal man lede længe efter.

Lars Dahl
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 22-08-02 19:09

Lars Dahl skrev i meddelelsen ...

>Mulle <@> skrev i news:3d63fc8e$0$64876$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
>
><SNIP>

>ikke
>>

>Skift dyrlæge!! Mage til forkvaklet ævl skal man lede længe efter.

Altså...Nu er jeg ganske vist læge-studerende, ikke dyrlægestuderende, men
hvis det er på Landbohøjskolen som på Panum, så bliver man altså tudet
ørerne fulde med: "Ingen medicin uden potentielle bivirkninger", og jeg er
tilbøjelig til at give dem ret... Ganske vist er der selvfølgelig noget
medicin/naturmedicin, som skal op i _meget_ høje doser, før det er
skadeligt, men altså...det _kan_ skade. Jeg tror det er forklaringen på
dyrlægens udtalelse, så den er forståelig nok (hvis jeg ellers har forklaret
mig ordentligt (hvordan han/hun så iøvrigt er som dyrlæge, kan jeg
naturligvis ikke udtale mig om).

Hilsen Birgitte

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 22-08-02 07:11

"Mulle" <@> wrote in message news:3d63fc8e$0> Sidder bare hèr og nyder synet
> [...]
sover fredeligt...

> Hilsen en glad MissRosa-mor, der krydser fingre for fortsat fred og ro i

Usmart holdning din dyrlæge der har tillagt sig... men OK, ikke alle bevarer
evnen til åbenhed.
Nå, men umiddelbart lyder det som om det virker, og jeg kan fortælle dig, at
jeg også har kendskab til et tilfælde, hvor homøopati har hjulpet et par
(menneske-)børn, som var _meget_ frustrerede og rundt på gulvet efter
skilsmisse. Det har dog sikkert hjulpet mange flere - jeg var bare så
imponeret over effekten, fordi der virkelig var tale om en ganske voldsom
forbedring. Ikke kun kemi og skalpeller kan virke på jordens befolkning (dyr
inkl.).
-Gitte

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 22-08-02 19:00

Gitte J. Lock skrev i meddelelsen
<3d648073$0$675$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...

<snip>
>Ikke kun kemi og skalpeller kan virke på jordens befolkning (dyr
>inkl.).

Nu er naturmedicin jo også kemi - bare ikke syntetisk fremstillet

Hilsen Birgitte (som bl.a. er bachelor i miljøkemi)

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 22-08-02 19:13

Birgitte Krogh" <birgitte.krogh@get2net.dk> wrote in > Nu er naturmedicin jo
også kemi - bare ikke syntetisk fremstillet

> Hilsen Birgitte (som bl.a. er bachelor i miljøkemi)

Hæ... det har du jo ret i. Men jeg mente jo også kemi i "kemi"-kemiforstand
.... øh sådan en størrelse bakset sammen af mennesker og presset til små
lyserøde piller, altså
Men du rammer sømmet på hovedet! Naturmedicin er jo ikke bare 100%
uvirksomme stoffer der vha. omfattende fantasi resulterer i en og anden
placebo-effekt... der sker skam noget, når man kværner 12 fed hvidløg eller
drikker baldriandråber
-Gitte

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 05-09-02 22:44

"Gitte J. Lock" <gjl@stofanet.dk> writes:

> Men du rammer sømmet på hovedet! Naturmedicin er jo ikke bare 100%
> uvirksomme stoffer der vha. omfattende fantasi resulterer i en og anden
> placebo-effekt...

Næ men problemet her er måden læger bliver uddannet på mange steder i
den vestlige verden, nemlig til at betragte sind og krop som to
adskilte ting....

> der sker skam noget, når man kværner 12 fed hvidløg eller
> drikker baldriandråber

Helt sikkert lige pludselig er der intet besvær med at få en plads i
bussen *GGG*

Men i tidernes formiddag var jeg på busrejse til Tyrkiet og langt de
fleste af os slap for racermaver mm netop fordi vi gumlede et fed
hvidløg om dagen. For vi levede dælme af det samme som de lokale..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 06-09-02 07:22

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> wrote > Næ men problemet her er
måden læger bliver uddannet på mange steder i
> den vestlige verden, nemlig til at betragte sind og krop som to
> adskilte ting....

Du har ret - den evige dualisme. Sjælen vågner og der vokser fjer frem på
ens ører, hvorefter lægen stikker en en lyserød pille.. jøsses, jeg har kun
fået 8 timers søvn i nat

> Helt sikkert lige pludselig er der intet besvær med at få en plads i
> bussen *GGG*

Kan kun være en fordel... mon hvidløg også kunne skaffe en de bedste pladser
i biffen?!

> Men i tidernes formiddag var jeg på busrejse til Tyrkiet og langt de
> fleste af os slap for racermaver mm netop fordi vi gumlede et fed
> hvidløg om dagen. For vi levede dælme af det samme som de lokale..

Jeg elsker hvidløg - og jeg kan altså ikke lugte det, når folk har spist
hvidløg. Måske mine tre år som ryger nuppede snuse-evnen? Hvidløg skulle
også kunne holde lopperne væk ik - men hverken freja eller Samba kan se
pointen i at spise hvidløg. Hm... kan slet ikke huske denne tråd længere ,
så jeg svarer nok heeeelt ud i hampen *g*
-Gitte

PS: Du lavede en hjemmesiden engang ik? Vil gerne se Melissapigen igen,
vores Sambamis er nemlig også blevet til sådan en sort skønhed (hun er ca. 1
år nu).