Bestem baggrunds farve i tabel ud fra data~
Fra : Henrik Johasnen

Dato : 21-08-02 21:15

Hvordan kan jeg få baggrunden i en tabel skifte at efter hvad der
står i Databasen ?
Jeg har prøvet følgende men det virker ikke. Hvad skal der til ?.

align=center>
Her virker det ikke i næste linie med hensyn til farve.

Her virker det i næste linie med hensyn til navn.

Håber i kan hjælpe

Hilsen Henrik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : SumSum

Dato : 21-08-02 21:25

"Henrik Johasnen" <henrik-johansen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Her virker det ikke i næste linie med hensyn til farve.

Hedder din variabel ikke farve i stedet for frave? Hvis det ikke er det, der
er galt, så prøv at fortælle hvad farve indeholder.

SumSum

---

Fra : Henrik Johansen

Dato : 21-08-02 21:40

SumSum wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
der
> er galt, så prøv at fortælle hvad farve indeholder.

Nej den hedder detsvære.
Farve = rs("Farve")
og det virker ikke.

Henrik Johasnen

Fra : SumSum

Dato : 21-08-02 21:58

"Henrik Johansen" <henrik-johansen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> der

> Nej den hedder detsvære.
> Farve = rs("Farve")
> og det virker ikke.

Som jeg skrev, så prøv at skrive hvad Farve indeholder, dvs. ikke hvor den
får sin værdi fra, men hvad værdien er. Udskriv den med response.write, så
du kan checke indholdet.

SumSum

---

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 22-08-02 08:52

"SumSum" <motor30@hotmail.com> wrote in

> [...]
> den får sin værdi fra, men hvad værdien er. Udskriv den med
> response.write, så du kan checke indholdet.

Husk at alle farve-attributter i HTML forventer farven angivet i 3-bytes
HEX format: fx. #112233 (# kan udelades, men jeg fraråder det).
Hvis din variabel rs("Farve") er en LongInt så skal den konverteres til hex
inden du anvender den i BGCOLOR, for hvis du bare overgiver fx. tallet 234
så flipper HTML-fortolkeren ud og indsætter en hel anden farve.

Det samme sker, hvis du angiver BGCOLOR="#FFCC0" i stedet ford
BGCOLOR="#FFCC00".

Det bedste er, at rs("Farve") er en tekst på 6 tegn, så kan du brugen den
sådan:

.... BGCOLOR="#<%=rs("Farve")%>"...

--

Klaus Ambrass
IT - Storstrøms Amt

Fra : Henrik Johasnen

Dato : 22-08-02 22:14

Klaus Ambrass wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> BGCOLOR="#FFCC00".
>
> Det bedste er, at rs("Farve") er en tekst på 6 tegn, så kan du brugen den

Tak for hjælpen