PSU blæser går i jet-mode
Fra : | Gooz |

Dato : 21-08-02 21:05

Hej NG!

Jeg har en computer stående på mit værelse, som ikke er særlig stort, og den
larmer bare som jeg ved ikke hvad, når strømforsyningens blæser går i
jet-mode. Strømforsyningen er af mærket AOpen og kabinettet er et AOpen
high-tower (HQ08, Se for mere info:
http://www.aopen.com/products/housing/hq08.htm). Inde i er der 4 harddiske,
2 CD-rom drev og en AMD T.bird 900 MHz, på et ASUS A7V bundkort, og en masse
kabler. Der sidder en blæser for neden, som blæser luft ind i kabinettet og
en blæser lige oven over strømforsyningen som blæser luften ud, men den er
vel ikke til meget nytte, da det lille hul ned til den nederste del, er
praktisk talt stoppet af fladkabler og strømkabler. Computeren står mellem
mit skrivebord og en væg, og oven på skrivebordet i den ende hvor computeren
står, er der en 19" skærm, som skygger lidt over computerens bagerste del
fra oven. Computeren har før stået i et stort lokale, sammen med ca. 20
andre computere, og da kunne PSU blæseren godt gå i jet-mode, ved hård
belastning, nu skal der næsten ikke noget til, allerede efter 15 min. gør
den det pjat.

Temperaturen inde i kabinettet er gennemsnitlig 38 grader ved normal
belastning og når PSU blæseren er i jet-mode.

Det skal lige siges at jeg ikke er ude på at, gøre min computer helt lydløs,
men bare at få stoppet den skide PSU blæser!

Mvh

Daniel J.

------
WWW: [http://home19.inet.tele.dk/ozon]

Fra : [4800]TaDaa

Dato : 26-08-02 15:02

Har selv det samme kabinet... Tungt som bare fa'en og en "ikke så lydløs"
PSU blæser... Har derfor taget konsekvensen og bl.a. monteret et
"flightcase"-håndtag i toppen... (^8

Har du prøvet at tjekke PSU'en for støv... ? Nogle gange kan støv være årsag
til højere varmeudvikling da det virker isolerende.

M.h.t. de 38 grader Celcius... Det er ikke overvældende varmt ! Jeg har
T-Bird 1.2 med Thermal Take Volcano7 (19db), 2 x 40Gb Maxtor HD, 1 x 60Gb
Maxtor HD (Alle 3 fluidbearing) - Kabinet temperaturen ligger her på ml. 34
og 37 grader Celcius uden det giver nogen problemer ! CPU temperaturen
ligger på ml. 45 og 49 grader Celcius afhængigt af belastning. Jeg har pt.
ingen anden ud- eller indsugning fra kabinettet en PSU'ens blæser.

Prøv evt. - som jeg selv påtænker - at udskifte PSU'ens blæser med en god
pabst-blæser... Det skulle nok kunne gøre din "puter" mere lydsvag.

/Regards

TaDaa...

Fra : LBH

Dato : 17-10-02 00:54

Jeg kan ikke rigtig fatte det der, vi - min kone og jeg kører med samme
strømforsyning, samme A-open tårn,
blæser i bunden samt harddiskskuffer(2 stk.) med køler samt en extra
tangentialblæser bag. (De sidste 2 harddsike kører uden køler - Det er ikke
IBM!)Vi kører Athlon XP2000.
Men vi har aldrig været udsat for at "dyret" går i jet mode.
Vi har været udsat for at det hele bliver for varmt, hvilket vi har
afhjulpet ved først at tage den ene side af, hvilket var en dårlig løsning,
men vi har monteret en pabst blæser i toppen af kabinettet (Hatten der er
til at tage af)til at suge den varme luft ud.
Efter det har der ikke været problemer overhovedet.

De Bedste Hilsner

Lars