Problemer med en tabel.
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 21-08-02 19:49

Nedenstående kode henter alle kolonne navne fra en tabel, og udskriver dem.
Jeg vil så sætte en width på tablen ved hjælp af javascript, men er løbet
ind i det problem, at det ikke kan lade sig gøre
Jeg forsøger at sætte widthen ved hjælp af onload i body, men det er kun
skærmfarven der bliver ændret.
Hvordan kan jeg ændre på en table width når siden loader???

Allan Bach

<% function skriv_items (modtag)
for each item in modtag
'cat.Columns
set cat1 = modtag (cstr (item))
'cat.Columns (cstr (item))
lang = cat1.DefinedSize
if cat1.Type = 3 then lang = 5
if cat1.Type = 135 then lang = 70
lang1 = lang1 + lang
response.Write ("<td width='"& lang &"'>" & item & "::" & lang1 &
"</td>")
next
end function

lang1 = 0
'******************************************************************
'Opret forbindelse til databasen
set conn = server.CreateObject ("adodb.connection")
conn.Open ("dsn=movie")

'******************************************************************
'Sæt ADOX op
set connadox = server.CreateObject ("ADOX.Catalog")
'Hent oplysninger om tabellen
set cat = server.CreateObject ("ADOX.table")
'Hent oplysninger om de enkelte tabeller
set cat1 = server.CreateObject ("adox.column")

'*******************************************************************
'Åben for ADOX objektet
connadox.ActiveConnection = conn

'*******************************************************************
'Sæt cat til en table
set cat = connadox.Tables ("tbfilm")

'*******************************************************************
'Udskriv debug informationer på skærmen
a = 0
for each item in cat.Columns
set cat1 = cat.Columns (cstr (item))
a = a + 1
response.Write ("Felt nr:" & a & " :: Feltnavn " & item & " ::
Datatype: " & cat1.Type & " :: " & cat1.Attributes & " :: Feltlængde :" &
cat1.DefinedSize & "::" & cat1.Precision & "<br>" )
next

'*******************************************************************
'Udskriv data på skærmen
Response.Write ("*********************************")
response.Write ("<table border='1' id='table1' name='table1'>")
response.Write ("<tr>")
response.Write (skriv_items (cat.Columns))
response.Write ("</TR>")
response.Write ("</table>")

%>
</HEAD>
<script language="javascript">
function opdater(modtag)
{ tal = '<%response.write (lang1)%>';
table1.width = 230;
document.bgColor = '#a3e1c2';
}

function test()
{ table1.style.width = 230;
document.bgColor ='#123123';
}
</script>
</HTML>

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 22-08-02 09:49

"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> wrote in

> [...]
> kun skærmfarven der bliver ændret.
> Hvordan kan jeg ændre på en table width når siden loader???

<snip/>

Prøv: ONLOAD="opdater(table1)"

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 22-08-02 10:37

<snip>
> Prøv: ONLOAD="opdater(table1)"

Ingen forskel. Den ændre stadig baggrundsfarven, men ændre ikke width i
tabellen.

Allan Bach

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 22-08-02 10:41

"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> wrote in news:ak2bc4$km2$1
@news.net.uni-c.dk:

> <snip>
>>
> Ingen forskel. Den ændre stadig baggrundsfarven, men ændre ikke width i
> tabellen.
>
> Allan Bach

Får du slet ingen fejlmeddelelser?

Ellers prøv at sætte WIDTH til en fast størrelse.

Det er muligt der er for mange " eller ' i din Response.Write.

En anden fejlmulighed var, at du måske putter noget i din celle som er for
stort, fx. hvis du definerer en celle til 100 pixel og du indsætter et
image der er 150 pixels bredt, vil browseren ignorer din WIDTH og gøre
cellen 150 pixel bred, fordi billedet *skal* ind i cellen.

--

Klaus Ambrass
IT - Storstrøms Amt