Skærm opfører sig underligt
Fra : Kristian

Dato : 21-08-02 19:20

Min 17" Operlence skærm som ellers har virket upåklageligt i 3 år, laver nu
underlige ting!

Jeg har altid kørt med de nyeste nVidia drivere uden problemer (har et Asus
AGP-V3800 nVidia RIVA TNT2 32 MB m. TV-OUT), men så her for et par uger
siden skulle jeg bruge mit TV-OUT, men knappen hvor jeg skulle sætte dette
igang med var ligesom blokeret så jeg downloadede de nyeste nVidia drivere
som Asus stod bag! Derefter kunne jeg heldigvis få mit TV-OUT til at virke
som det plejede!

Nå... Jeg slukkede så computeren efter brug og dagen efter da tændte den
igen og Windows åbnede begyndte problemerne! Hele skærm billedet var
pludselig meget forstørret og justeret langt ud til højre så man ikke kunne
se halvdelen, som om når man tilslutter en ny skærm, som lige skal
indstillles via OSD knappen skærmen, som man har gjodt så mange gange før på
nye skærme!

Næste dag da jeg så tændte for den igen, var samme problem der igen, så det
hele skulle indstilles forfra. Jeg prøvede derefter at hente nogle andre
nVidia drivere, men problemet bliver ved og ved...

Hvad kan det være? Driverne? Skærmen? Grafikkort?

Hvad gør jeg?

Fra : Omikron

Dato : 21-08-02 19:44

det er nok skærmen som ik ka huske dine instillinger, det ka være backup
batt. som ska skiftes eller oxo EEPROM

mvh

Lasse

Fra : Kristian

Dato : 21-08-02 21:03

"Omikron" <migselvmig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> det er nok skærmen som ik ka huske dine instillinger, det ka være backup
> batt. som ska skiftes eller oxo EEPROM

Backup batteri!!! Sidder der det i en skærm? Er det ligesom på bundkortet?

Hvad er/mener du med EEPROM?

Fra : Omikron

Dato : 21-08-02 21:59

ved ik så meget om skærme men det kommer jo and på hvor gammle den er, en
EEPROM er en IC som sidder for at gemme på de data du instiller på din skærm
feks lys, contrast, brede, højde osv

Fra : Hr Jensen

Dato : 21-08-02 22:02

> [...]
> siden skulle jeg bruge mit TV-OUT, men knappen hvor jeg skulle sætte dette

Den "knap" er blorkeret når grafikkortet ikke kan finde en anden skærm (der
findes både drivereversioner der kan "tvinge tv-out igennem og andet
software tv-tools)
Det er typisk fordi signalet fra tv-et er for svag og grafikkortet derfor
ikke tror at der er et tv tilsluttet (eks hvis du bruger et adapterstik)

Huskede du at fjerne den gamle driver før du installerede den nye?
Hvis ikke...så har du helt sikkert et problem der!!!

Men ellers kan du prøve en driver fra Nvidia´s hjemmeside
(detornatordriverne rykker for vildt)

Jensen