Håndtering af text-field
Fra : Jonas Levring

Dato : 21-08-02 19:04

Hejsa

Jeg sidder og er ved at forsøge mig med pdf og php. :))

Jeg har trukket data ud fra et text-field.. men det skal jo konverteres med
linieskift og lign som et alm output.. til det har jeg hidtidig brugt
"ereg_replace(chr(13), "<br>", $row[nota])" - Nu er det så imidlertidigt
sådan at jeg skal have delt linierne op, da det ikke er muligt at få pdf til
at automatisk at skifte ned på en ny linie..

Så hvordan "tæller" jeg eks. lettest op til max 50 tegn i hver linie (skal
skilles ved mellemrum), og derefter begynder på en ny, hvis jeg stadigvæk
skal have formateret det korrekt..

nogen der har en god måde ?

/Jonas Levring

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-08-02 19:09

> [...]
> skilles ved mellemrum), og derefter begynder på en ny, hvis jeg stadigvæk

Jep.. tror faktisk den bedste er at bruge PHP's egen :)

http://dk.php.net/manual/en/function.wordwrap.php

mvh
Johan