printerhoved ?
Fra : morten

Dato : 21-08-02 14:16

Hej
Jeg har erhvervet mig en Canon 4550 brugt, men den virker vidst ikke
rigtigt.
den tænder og så kører den bare patronerne ind på midten og så blinker power
knappen.
Jeg har læst mig til på canons hjemmeside at man skal udskifte printhovedet
(jeg har udskiftet de to patroner til helt nye) men jeg synes ikke at jeg
kan se nogen steder at man kan købe sådan et printhoved?
Jeg går ud fra at printhovedet er en "dims" som man sætter de to patroner
ned i (sort og farve) ??

jeg håber der er en venlig sjæl der vil guide mig lidt
på forhånd tak for hjælpen
Morten

Fra : Martin Østerberg

Dato : 21-08-02 21:22

On Wed, 21 Aug 2002 15:15:59 +0200 skrev "morten"
<gruber03@hotmail.com> .

> [...]
>kan se nogen steder at man kan købe sådan et printhoved?
>Jeg går ud fra at printhovedet er en "dims" som man sætter de to patroner

Normalt ville jeg forstå 'printerhovede' som den patron du har haft
fat i. Dit problem KUNNE skyldes skidt og ir på de meget små kontakter
der forbinder patronerne med resten af elektroniken. Du kan forsøge,
med et viskelæder (helst af den gammeldags type der lugter fælt af
gummi) forsigtigt, og mener det, meget forsigtigt at gnubbe på
kontakterne. Efterfølgende børster du med en lille pensel evt.
'fnuller' væk og prøver igen. Advarer en gang til, der skal ikke så
meget kraft til før du ødelægger de små kontakter, men med omhu tror
jeg du kan få den til at printe igen.

VH Martin

Fra : Hr Jensen

Dato : 21-08-02 22:14

"morten" <gruber03@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan se nogen steder at man kan købe sådan et printhoved?
> Jeg går ud fra at printhovedet er en "dims" som man sætter de to patroner

Det er en typisk canon fejl, du har!!
Det er rigtig nok hele printerhovedet, IKKE kun farverne...
Normalt, er der ikke andet end at skifte det ud, men prøv da lige det andet
råd her i tråden.....kan jo være...

Jensen

Fra : morten

Dato : 21-08-02 22:45

ok jeg prøver a rense i morgen, men er der nogen der ved hvor jeg kan få
sådan et printhovede

mvh
Morten

Fra : Karl \( 5580 \)

Dato : 21-08-02 22:54

> [...]
> ned i (sort og farve) ??
>
> jeg håber der er en venlig sjæl der vil guide mig lidt

Du skal købe et BC21e printhoved, der medfølger en sort og en farve, pris ca
450.

Canon`s problem er at farvedyserne stopper , det skulle ikke være
elektronikken der svigter.

Selv skrappe midler som cellulosefortynder kan ikke opløse blækket i
dyserne.
Så køb en ny og skriv flot ud igen.
mvh
Karl