Dårligt tv-out på Family@net pc
Fra : Peter

Dato : 21-08-02 13:13

Hej, jeg har købt en Family net pc,og har installeret
windows xp på den,den kører også vælig godt
af sådan en lille maskine.Men nu vil jeg give den til
min søn som lige er flytte hjemme fra,til en lille 1.værelses
og da pladsen er trang var det jo smar at bruge fjernsynet,
men tekst bliver meget svær at læse mm,jeg har installeret
de sidste nye driver fra intel.Er der nogle som har lidt
erfaring om Tv-out,som kan give mig et råd,,
Hilsen Peter Grønvald
pgn@post6.tele.dk

Fra : Peter Jensen

Dato : 21-08-02 13:35

"Peter" <pgn@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle som har lidt
> erfaring om Tv-out,som kan give mig et råd,,

Pga. TV'ets dårlige opløsning er det ikke velegnet som monitor.
TV-out er glimrende til Spil/film men så snart vi snakker
generel brug som eks. tekstbehandling og internet hvor teksten
er ret lille er det praktisk taget ubrugeligt. Det skyldes hverken drivere
eller
dårligt grafikkort - teknologien er bare ikke bedre.
--
Peter J

Fra : [9000]Skolepraktik

Dato : 21-08-02 13:51

køb en 21" skærm og et gfx kort med tv-in det virker meget bedre

mvh
Lasse

Fra : Peter Jensen

Dato : 21-08-02 13:56

"[9000]Skolepraktik" <skolepraktik@SVARIKKE.dk> skrev i en meddelelse
> køb en 21" skærm og et gfx kort med tv-in det virker meget bedre

Ellers tak - jeg har en glimrende skærm i forvejen

Det du tænker på er så helt at undvære tv'et og så bruge
PC'en istedet ?
I så fald er TV-in vel ikke nok - der skal være
TV-tuner på kortet så antennestikket kan sættes
direkte i kortet.
Med mindre der er en video i lejligheden - så kan den
føre signalet videre til et grafikkort "kun" med TV-in.
--
Peter J

Fra : [9000]Skolepraktik

Dato : 22-08-02 07:09

jo det var tv-tuner kort jeg tænkte på det er oxo smatere end at bruge en
videos tuner

Fra : Jan Johnsen

Dato : 23-08-02 21:28

> Det skyldes hverken drivere eller
>dårligt grafikkort - teknologien er bare ikke bedre.
Der er ikke andet at gøre end at vælge større skrifttyper, eller vælge
et tema med stor kontrast i skærm-indstillingerne.
Jeg tro det vil hjælpe hvis det er et mindre TV, f.eks. 14"

Ellers er der ikke meget at gøre.

/Jan