kontakt
Fra : Jørgen B

Dato : 21-08-02 09:24

Hej igen

Nu har jeg haft min kat i 5 dage, hun sover meget,
og det er også helt i orden.

Men jeg kunne godt tænke mig at hun ville søge
kontakt til mig, bare en gang i mellem.

Er det ellers naturlig, og vil det blive bedre eller er jeg
måske ikke lige hendes kop te.

fortsat en god solrig dag

hilsen Jørgen Bodholdt

Fra : Pernille Scharff

Dato : 21-08-02 09:33

Hej Jørgen,

du skal huske på at katten sover ca. 16 timer i døgnet *G* så det kan jo
være hun er mest vågen når du sover.

Det er ikke alle katte der af sig selv søger kontakt til mennesker, så
jeg tror nok du skal prøve at få kontakt til hende for at etablere at du
er ufarlig osv. Du kan jo starte med at snakke til hende i et roligt
tonefald, eller kæle lidt med hende når hun ligger og sover - hvis hun
vil være med til det altså. En anden god ide er at finde/lave noget
legetøj i stil med en fiskestang - dvs. en pind med en snor i og en
papirskugle eller noget andet sjovt for enden. Leg med hende 2-3 gange
dagligt i 5-10 minutter.

Når missen har fundet ud af at du er rar og venlig, at du fylder hendes
madskål og gider lege, så vil hun forhåbentlig af sig selv søge kontakt
når hun trænger til kæl!

/Pernille

Fra : Jørgen B

Dato : 21-08-02 09:50

Tak for svaret.

Jeg kæler med hende flere gange om dage, så måske kan det for hende være
nok,
så hun ikke selv skal søge kontakt.
hun gnider sig op af mine ben når jeg giver hende man, så hun er ikke bange.

Jeg vil prøve det du skriver

tak

hilsen Jørgen

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 21-08-02 10:21

> [...]
>
> Men jeg kunne godt tænke mig at hun ville søge
> kontakt til mig, bare en gang i mellem.
>
> Er det ellers naturlig, og vil det blive bedre eller er jeg

Hejsa! *S*

da vi fik Cæsar var han meget reseveret.. og lignede faktisk en kat der bare
slet ikke gad kæle med os..

Men efter et stykke tid er han blevet meget mere kontaktsøgende.. Nu ved han
hvem der fodrer ham og han ved at når jeg går i seng så et det tid til at
ligge på min mave.

Som tiden er gået er han blevet mere rolig.. (han leger ikke så meget mere
som da han var helt lille, men det er jo helt naturligt), og han er meget
mere tryg ved os.

Så jeg tror bare du skal tage det roligt og sørge for ikke at skræmme den
lille mis alt for meget! *S*

Så vil du om et halvt års tid sikkert have en dejlig kælen kat! *S*

Mange hilsner
Mette