/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
AMD lancerer XP 2600+
Fra : Karsten Vinding


Dato : 21-08-02 08:09

Den kører ved 2133MHz, og de første anmeldelser melder om overclocking
til 2400+ Mhz.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

 
 
Michael Petersen (21-08-2002)
Kommentar
Fra : Michael Petersen


Dato : 21-08-02 09:51

Karsten Vinding <karsten@vinding.adsl.dk> skrev i
news:3D633C96.D16AC74B@vinding.adsl.dk:

> Den kører ved 2133MHz, og de første anmeldelser melder om overclocking
> til 2400+ Mhz.
>

hvad er egentlig ideen i at AMD er begyndt at give deres processorer navne
som indikere en højere clockfrekvens end det egentlig er?
f.eks. XP 2600+ ved 2133 Mhz ?!? hvorfor ikke bare kalde den for XP2133+
Antagelsesvis er det vel for at indikere at deres processor modsvarer
konkurrentens lignende 2600 Mhz processor men det virker stadig noget lusket
synes jeg.

Eller der er måske en anden og mere sober grund til at de konsekvent sætter
et par hundrede Mhz på navnet ??

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Bjarke Andersen (21-08-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 21-08-02 10:29

Michael Petersen <mcp_dk@e-mail.dk> crashed Echelon writing
news:Xns92716E85A56E1mcpdkemaildk@212.54.64.135:


> Eller der er måske en anden og mere sober grund til at de konsekvent
> sætter et par hundrede Mhz på navnet ??

2600+ indikerer ikke en Mhz, men en benchmark.

Det er faktisk det som har fået folk til at sagsøge Intel, grundet at de
højere Mhz tal faktisk ikke er lig med hurtigere processor. Derfor
undersøges det nu om Intel lige så vel skal annoncere et benchmark tal
fremfor Mhz.


--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Martin S. (21-08-2002)
Kommentar
Fra : Martin S.


Dato : 21-08-02 10:48


"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns927175136CD1bjoegdk@130.225.247.90...
> Michael Petersen <mcp_dk@e-mail.dk> crashed Echelon writing
> news:Xns92716E85A56E1mcpdkemaildk@212.54.64.135:
>
>
> > Eller der er måske en anden og mere sober grund til at de konsekvent
> > sætter et par hundrede Mhz på navnet ??
>
> 2600+ indikerer ikke en Mhz, men en benchmark.

Ja, fis i en hornlygte :)
Kan I huske Pentium-dagene med Cyrix 166+.. Hold da op en fed CPU når man
skulle game eller lave 3D...-.

Ja ja jeg ved godt at AMD XP er en fed cpu.. Men jeg er nu en Intel fan.. :)

mvh. Martin S. (Intel PIV 1,6@2,4 - kan AMD det ...? )




TBC (21-08-2002)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 21-08-02 11:10

"Martin S." <real_warhawk@hotmail[removedette].com> skrev i en meddelelse
news:ajvnon$o2i$1@sunsite.dk...


> (Intel PIV 1,6@2,4 - kan AMD det ...? )

Sikkert, når den kommer i min Vapochill ....Men jeg ved ikke om jeg tør
[meget ironisk]....en XP2600+ overclocked lyder sku næsten faretruende eller
ihvertfald unødigt hurtigt [lidt ironisk] Ihvertfald har jeg personligt med
min XP1800+ (både med og uden OC) og mit Geforce 4 Ti4600, så vidt jeg kan
se mere brug for et hurtigere grafikkort end en hurtigere processor.

TBC
Torben Bojer Christensen





Martin K (21-08-2002)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 21-08-02 12:54

Martin S. wrote:
> Ja, fis i en hornlygte :)

Det er jeg bestemt ikke enig med dig i! Lige da det blev introduceret var
jeg også skeptisk, og mente at det da bestemt måtte være AMD's
falliterklæring. Men nej - heldigvis! AMD har da næsten aldrig være stærkere
end de er nu, og desuden er det meget nyttigt at man lynhurtigt kan
sammenligne en P4 med en Athlon.

[KLIP]
> Ja ja jeg ved godt at AMD XP er en fed cpu.. Men jeg er nu en Intel
> fan.. :)

Det er de nemlig. Men jeg er nu AMD-freak med stort A. Hvorfor give mere for
noget, man kan få til det halve og samtidig støtte de 'små' firmaer, og
dermed sørge for at Intel ikke har totalt monopol? Som AMD står i øjeblikket
og har stået de seneste par år kunne jeg ikke drømme om at give penge for en
Intel.

> mvh. Martin S. (Intel PIV 1,6@2,4 - kan AMD det ...? )

Det er ikke nødvendigt! Faktum er jo, at det kun kan betale sig at købe en
P4 hvis man vil OC - og det kunne jeg aldrig drømme om).

--
Martin K (der ikke håber på at starte en krig, men jeg måtte lige svare
igen...)



H3nrik V! [2670] (21-08-2002)
Kommentar
Fra : H3nrik V! [2670]


Dato : 21-08-02 13:36

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message
news:ajvv07$4kl$1@news.cybercity.dk...

> > mvh. Martin S. (Intel PIV 1,6@2,4 - kan AMD det ...? )
>
> Det er ikke nødvendigt! Faktum er jo, at det kun kan betale sig at købe en
> P4 hvis man vil OC - og det kunne jeg aldrig drømme om).
>
Det kan jeg kun gi' dig ret i - selvom vi måske er ved at være OT - jeg
havde så godt som bestilt mig et XP-system da NorthWood'en poppede ud af den
blå luft og sagde "overclock mig" - og ud fra resultater på både XP og NW
blev jeg nødt til at købe så'n en... Jeg kunne nemlig aldrig drømme om IKKE
at overclocke...!

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56



Martin K (21-08-2002)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 21-08-02 14:34

H3nrik V! [2670] wrote:

/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Det var ellers noget af en stribe hva'

--
Martin K



Martin K (21-08-2002)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 21-08-02 14:35

>> /H3nrik V! - Ivrig OverClocker.
>>
>> A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
>> Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @
>> 333(2.5x133) C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008
>> PIV1.6A @ 2.56
>
> Det var ellers noget af en stribe hva'

Måske skulle vi lige indsætte nogle >-tegn...

--
Martin K



H3nrik V! [2670] (21-08-2002)
Kommentar
Fra : H3nrik V! [2670]


Dato : 21-08-02 15:20



"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message
news:ak04rp$atu$1@news.cybercity.dk...
> H3nrik V! [2670] wrote:
>
> /H3nrik V! - Ivrig OverClocker.
>
> A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
> Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
> C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56
>
> Det var ellers noget af en stribe hva'

Jo tak...! Det startede med Celeron 300A'en - og så blev der ellers skruet
på hvad jeg kom i nærheden af... :) Har dog ikke fået lov at rode med de
gamle's K6-2-450... Endnu...

/H3nrik - også KTK!



Martin K (21-08-2002)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 21-08-02 15:22

H3nrik V! [2670] wrote:
> /H3nrik - også KTK!

Nemmerlig....

--
Martin K



DarkJedi (21-08-2002)
Kommentar
Fra : DarkJedi


Dato : 21-08-02 13:21

Martin S. wrote:
> Ja, fis i en hornlygte :)
> Kan I huske Pentium-dagene med Cyrix 166+.. Hold da op en fed CPU når
> man skulle game eller lave 3D...-.
>
> Ja ja jeg ved godt at AMD XP er en fed cpu.. Men jeg er nu en Intel
> fan. . :)
>
> mvh. Martin S. (Intel PIV 1,6@2,4 - kan AMD det ...? )

LOOL -- Hvis man leder efter barnlighed skal man bare nævne ordet AMD
eller INTEL i en nyhedsgruppe....

Hvad fanden foregår der i hovedet på jer? Har i for mange indespærrede
aggresioner i jeres liv eller hvad?

Manden kommer med en simpel konstatering, og straks farer folk ud af
lugerne og skriger "Mit valg er bedst .. min kan clockes, min far har
en større *bip* end din far!! og så videre..." .. VÅGN LIGE OP!!

Lad folk få et ærligt svar på deres spørgsmål i stedet for at starte en
debat, der ville få selv den mest kedelige folketingspolitiker til at
dø af grin!

Mht. Cpu-valg er jeg sgu kold i røven... jeg har selv en dual athlon
1800 mp, men kunne sagtens finde på at købe Intel næste gang... eller
amd igen.... men sgu ALDRIG på grundlag af disse latterlige debatter!

/DarkJedi

<-- What if there were no hypothetical questions?! -->


H3nrik V! [2670] (21-08-2002)
Kommentar
Fra : H3nrik V! [2670]


Dato : 21-08-02 11:52


"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
news:Xns927175136CD1bjoegdk@130.225.247.90...
>
> > Eller der er måske en anden og mere sober grund til at de konsekvent
> > sætter et par hundrede Mhz på navnet ??
>
> 2600+ indikerer ikke en Mhz, men en benchmark.
>
> Det er faktisk det som har fået folk til at sagsøge Intel, grundet at de
> højere Mhz tal faktisk ikke er lig med hurtigere processor. Derfor
> undersøges det nu om Intel lige så vel skal annoncere et benchmark tal
> fremfor Mhz.

Det er da det værst L** jeg længe har hørt... Skulle jeg så sagsøge Opel
fordi de kalder min motor 2.0 og den yder mindre end en Citroën motor, der
også hedder 2.0?

Så må folk da liiige spænde hjelmen. Når nu en processor arbejder med en
given frekvens og det er den, der opgives til kunden, så må det for f** være
op til kunden selv at finde ud af hvor mange "hestekræfter" et givet produkt
har...!

/H3nrik! Med en PIV 1.6@2.4 eller skal det så hedde 2200+?!?



Bjarke Andersen (21-08-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 21-08-02 12:24

"H3nrik V! [2670]" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> crashed Echelon
writing news:ajvrcm$fvo$1@sunsite.dk:

> Det er da det værst L** jeg længe har hørt... Skulle jeg så sagsøge
> Opel fordi de kalder min motor 2.0 og den yder mindre end en Citroën
> motor, der også hedder 2.0?

Kører de begge ikke med 2L motor? (ikke at jeg har forstand på biler)

> Så må folk da liiige spænde hjelmen. Når nu en processor arbejder med
> en given frekvens og det er den, der opgives til kunden, så må det for
> f** være op til kunden selv at finde ud af hvor mange "hestekræfter"
> et givet produkt har...!

Problemet er jo at chipgiganterne i årevis har lagt op til at Mhz faktoren
= hastighedsfaktoren, hvilket slet ikke passede.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

H3nrik V! [2670] (21-08-2002)
Kommentar
Fra : H3nrik V! [2670]


Dato : 21-08-02 13:18

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
news:Xns92718875ACB9Dbjoegdk@130.225.247.90...

> > Det er da det værst L** jeg længe har hørt... Skulle jeg så sagsøge
> > Opel fordi de kalder min motor 2.0 og den yder mindre end en Citroën
> > motor, der også hedder 2.0?
>
> Kører de begge ikke med 2L motor? (ikke at jeg har forstand på biler)

Jo da - men hhv 122 og 136 hk... Skulle man mon opgive det tal istedet for
at undgå sagsanlæg?!? :)

> > Så må folk da liiige spænde hjelmen. Når nu en processor arbejder med
> > en given frekvens og det er den, der opgives til kunden, så må det for
> > f** være op til kunden selv at finde ud af hvor mange "hestekræfter"
> > et givet produkt har...!
>
> Problemet er jo at chipgiganterne i årevis har lagt op til at Mhz faktoren
> = hastighedsfaktoren, hvilket slet ikke passede.

Næh... Men tag eksemplet med bilerne - slagvolumen = ydelse - Ikke
entydigt... Derfor sætter man sig ind i et køb af ny bil gennem brochurer,
tests, prøvekørsler mm. Men køber man en ny processor ser man blindt på et
tal...!

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56



TBC (21-08-2002)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 21-08-02 13:27

"H3nrik V! [2670]" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:ak00cu$g9j$1@sunsite.dk...

> Men køber man en ny processor ser man blindt på et tal...!

Netop derfor ville det være genialt om et sådant tal var udfra samme
benchmark. ...men det er nok en MEGET naiv drøm i betragtning af de
komercielle mekanismers natur.

Så vi må vel nøjes med selv at sætte os ind benchmarkstestene på
tomshardware og anandtech o.l

TBC
Torben Bojer Christensen



H3nrik V! [2670] (21-08-2002)
Kommentar
Fra : H3nrik V! [2670]


Dato : 21-08-02 13:34

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message
news:FGL89.8968$ww6.1420402@news010.worldonline.dk...
> "H3nrik V! [2670]" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:ak00cu$g9j$1@sunsite.dk...
>
> > Men køber man en ny processor ser man blindt på et tal...!
>
> Netop derfor ville det være genialt om et sådant tal var udfra samme
> benchmark. ...men det er nok en MEGET naiv drøm i betragtning af de
> komercielle mekanismers natur.

Tjah... Men hvad skulle man så bruge af benchmark - og hvor lang tid ville
der mon gå før den første CPU kom, der var optimeret til netop den anvendte
benchmark? Næh... Så har jeg det bedre med onkel Tom og Anandtech's bredt
varierede benchmarksuites...!

> Så vi må vel nøjes med selv at sætte os ind benchmarkstestene på
> tomshardware og anandtech o.l

Ja - og bruge usenet flittigt - der får man altså også lidt mere indblik i
evt. problemer osv...!

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56



Børgesen (21-08-2002)
Kommentar
Fra : Børgesen


Dato : 21-08-02 14:09

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns927175136CD1bjoegdk@130.225.247.90...
> Michael Petersen <mcp_dk@e-mail.dk> crashed Echelon writing
> news:Xns92716E85A56E1mcpdkemaildk@212.54.64.135:
>
>
> > Eller der er måske en anden og mere sober grund til at de konsekvent
> > sætter et par hundrede Mhz på navnet ??
>
> 2600+ indikerer ikke en Mhz, men en benchmark.
>
> Det er faktisk det som har fået folk til at sagsøge Intel, grundet at de
> højere Mhz tal faktisk ikke er lig med hurtigere processor. Derfor
> undersøges det nu om Intel lige så vel skal annoncere et benchmark tal
> fremfor Mhz.
>

Her er hvad AMD selv (og de bør jo være nærmest til at give svaret) selv
skriver angående deres navngivning af +'processorne:

http://athlonxp.amd.com/technicalInformation/benchmarkingModelNumbering.jsp

Som nævnt tidligere her i gruppen tror jeg, at Intel-sammenligningen
tilsyneladende en die-hard skrøne.

Børgesen



Henning Sørensen (21-08-2002)
Kommentar
Fra : Henning Sørensen


Dato : 21-08-02 18:11


"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
>
> 2600+ indikerer ikke en Mhz, men en benchmark.
>
> Det er faktisk det som har fået folk til at sagsøge Intel, grundet at de
> højere Mhz tal faktisk ikke er lig med hurtigere processor. Derfor
> undersøges det nu om Intel lige så vel skal annoncere et benchmark tal
> fremfor Mhz.
>
>
> --
> Bjarke Andersen

Vil det sige, at Intel er ophørt med at anvende ICOMP tallet, der jo ellers
var ment som en standardiseret form for hastigheds angivelse ?
(Sorry men har ikke set en Intel processor "live" siden P200mmx.)

/Henning.




H3nrik V! [2670] (21-08-2002)
Kommentar
Fra : H3nrik V! [2670]


Dato : 21-08-02 11:49


"Karsten Vinding" <karsten@vinding.adsl.dk> wrote in message
news:3D633C96.D16AC74B@vinding.adsl.dk...
> Den kører ved 2133MHz, og de første anmeldelser melder om overclocking
> til 2400+ Mhz.

Har vi en kilde??? "Vi" er nemlig nysgerrige...!

/H3nrik!



Stokholm (21-08-2002)
Kommentar
Fra : Stokholm


Dato : 21-08-02 12:25

www.tomshardware.com


"H3nrik V! [2670]" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:ajvr77$f2t$1@sunsite.dk...
>
> "Karsten Vinding" <karsten@vinding.adsl.dk> wrote in message
> news:3D633C96.D16AC74B@vinding.adsl.dk...
> > Den kører ved 2133MHz, og de første anmeldelser melder om overclocking
> > til 2400+ Mhz.
>
> Har vi en kilde??? "Vi" er nemlig nysgerrige...!
>
> /H3nrik!
>
>



H3nrik V! [2670] (21-08-2002)
Kommentar
Fra : H3nrik V! [2670]


Dato : 21-08-02 13:18

"Stokholm" <stokholm@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3d637890$0$88372$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> www.tomshardware.com

Taxa' du ha'! :)
--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56



Karsten Vinding (21-08-2002)
H3nrik V! [2670] (21-08-2002)
Kommentar
Fra : H3nrik V! [2670]


Dato : 21-08-02 13:53

"Karsten Vinding" <karsten@vinding.adsl.dk> wrote in message
news:3D638B88.40D32C9C@vinding.adsl.dk...
> Stokholm wrote:
>
> > www.tomshardware.com
>
> Og:

-SNIP- en masse relevante sites...!

Shiiit... Og jeg checker altid Onkel Tom om morgenen, og så lister den her
nyhed sig ind på mig... :P
--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste