At fjerne logge på requester
Fra : Lasse Schmidt

Dato : 19-02-01 11:13

Hej networkers

Ja, lige en "rookie-question" til alle i eksperter:
Jeg er netop blevet tilsluttet Esenettet (kabelmodem), dvs med netkort. Nu
popper systemet op med en "logge på requester" (MS netværk) under
bootprocessen. Jeg husker fra tidligere, at det er noget med at svare
rigtigt første gang, og så er den "gone for good". Men kan du ikke lige
fortælle mig hvordan jeg slipper af med denne...jeg er jo kun en' bruger !?.

Nu hvor jeg er i spørgehjørnet, kan du så ikke lige fortælle mig, om det er
muligt at sende fax via kabelmodem. Nej, Esenet har ikke kunnet svare på
dette spørgsmål.

På forhånd tak.

Fra : Brian Jensen

Dato : 20-02-01 10:29

Hej Lasse

Er godt nok ikke ekspert men prøver.

Jeg løste tidligere det problem ved at søge disken igennem for *.pwl filer.

(De ligger i c:\windows\*.pwl hvis ikke du har angivet andet bibliotek ved
installering af windows)

Slet dem bare (nu arbejder du vel på en win95 el. 98 platform) det kan gøres
direkte i søge resultatet.

Genstart maskinen og lad være med at skrive password når den kommer frem. Så
skulle den være 10-4.

Øh Telefax over kabel modem. Ved ikke om det kan lade sig gøre, men taget i
betragtning af at der anvendes et analog signal tvivler jeg kraftigt. Måske
der er udbydere der kan servicere denne funktion. Dog vil dette altid koste
da de så skulle have en fax til at sende din elektroniske fax.

Behold dit gamle analoge modem til formålet. Dog har jeg aldrig endnu set
computerfaxer der er virker 100%.

For 14 dage siden var der igen et firma i staterne der kom til at sende
100.000 sider A4 istedet for 1000 sider A4.

Det var med garanti dyrt.

Med venlig hilsen

Brian