en xls hvordan får jeg data overført til m~
Fra : Tine

Dato : 21-08-02 10:11

Hej

jeg har hentet en liste på postdanmarks side, over postnummerer og by
navne.!

filnavnet er xls den skal jeg have konverteret til mdb for at kunne søge i
den??

er der nogen der ved hvordan jeg gør det??

Eller er der en der sidder med et link til postnummer + by hvor jeg kan
hente filen som mdb.?

Jeg håber i gør det nemt for mig...

Hilsen Tine

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 21-08-02 13:34

"Tine" <tinebn@hotmail.com> wrote in

> [...]
>
> er der nogen der ved hvordan jeg gør det??
>
> Eller er der en der sidder med et link til postnummer + by hvor jeg

1) Inde i Access vælger du fanebladet Tabeller
2) Højreklik derefter og vælg "import"
3) I fildialokgboksen vælger du .xls-filen du vil importere
4) Hvis excel-filen indeholder flere ark, vælger du det korrekte ark
5) Vinduet nedefor vil hente de første 20-30 poster ind og vise et forslag
til felttyper - det er som regel godt nok, ellers fra felter fra eller til
og ændre på felttypen efter behov
6) Klik OK/Importer - voila

--
Klaus Ambrass