Valg af printer Laser vs Injekt
Fra : TR

Dato : 20-08-02 20:18

Hejsa jeg står og skal til at købe printer inden for kort tid, og vil gerne
have råd om hvilke jeg skal vælge / hvad jeg skal se efter....

da jeg er studerende på Ingeniør studie med en rimeligt papirforbrug - (læs
meget)...
jeg har tænkt på en laserprinter, da den jo er mest økonomisk i længden, men
hvor meget skal man printe før det er rentabelt ? hvilke mærke skal man gå
efter ? - jeg har kigget lidt på HP1200 ? er den god nok ?

MVH TR

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 21-08-02 00:42

> [...]
> hvor meget skal man printe før det er rentabelt ? hvilke mærke skal man gå
> efter ? - jeg har kigget lidt på HP1200 ? er den god nok ?

Køb en af hver.
Lyder underligt, men med de priser der er på billige inkjets kan det ikke
engang betale sig at købe en ny farvepatron...
Så køb en god laser printer (den du skriver er forresten ret go' har selv
leveret flere af dem og de kører bare uden bøvl) og en billig inkjet til
opgaveforsider o.lign.
Hold dig væk fra de billigste OKI lasere, de kan godt drille og flere af dem
har ikke ret gode XP drivere.Skal man have OKI, skal man lidt op i pris...

Dog er en ting fælles: Laserprintere med lodret papirindføring er noget møg.
Der samler sig støv (og døde fluer) i papir fremføringen og det er de
færreste printere der bryder sig om at printe på den slags
Køb helst en med lukket papirskuffe.

Thomas
(der kun udtaler sig på baggrund af egne erfaringer)
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Leony

Dato : 21-08-02 07:36

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Køb en af hver.

Rigtig god løsning, som jeg selv bruger.
Laserprinteren (Minolta PagePro 6L i mit tilfælde) skriver tekstsider og
inkjetten printer billeder. Dette er, efter min mening, det ideelle setup -
hvis man ikke har krav om flotte farvebilleder, så kan man klare sig med en
laserprinter.

> Lyder underligt, men med de priser der er på billige inkjets kan det ikke
> engang betale sig at købe en ny farvepatron...

Ah, skal vi nu ikke lige stoppe op og klappe hesten.
De udskrifter man får fra en printer som koster det samme som en patron er,
igen efter min mening, så dårlige at det må være flovt at være producent.
Tekst kan måske lige gå an, men billeder er langt fra flotte. Hvis man kan
klare sig med sort/hvid udskrifter (grafer og visse billeder er ikke
nødvendigvis pænere i farver), så kan man spare pengene til en inkjet. hvis
man vil have en inkjet, så synes jeg som minimum at man skal bruge 1000 kr
mindst for et godt resultat. En inkjet er også billigere i drift, jo dyrere
den er.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 21-08-02 11:13

<snip>

> [...]
> man vil have en inkjet, så synes jeg som minimum at man skal bruge 1000 kr
> mindst for et godt resultat. En inkjet er også billigere i drift, jo
<snip>
Jo, vi kan godt stoppe op og klappe hesten
Nu blev der jo ikke nævnt noget om at der skulle udskrives billeder. Og til
en opgave forside kan man nu godt "nøjes" med en lidt billigere. Jeg har
selv været studerende og gik derfor udfra at det også skulle være en billig
løsning. Jeg er helt enig i din påstand om at de dyre inkjets er billigere i
drift, og laver flottere udskrifter.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Thïngmand

Dato : 21-08-02 09:26

> jeg har tænkt på en laserprinter, da den jo er mest økonomisk i længden,
men

Brothers HL-1030 til 1875,- er en rigtig god printer til prisen - og så har
den lukket (bund)magasin! Kører som en mis i XP.

Toner:

XIS-TN-6300 Toner, 3000 A4 ved 5% dækning 525:-

XIS-TN-6600 Toner, 6000 A4 ved 5% dækning 749:-

Fra : Kim Jensen

Dato : 21-08-02 09:25

> [...]
> have råd om hvilke jeg skal vælge / hvad jeg skal se efter....
> da jeg er studerende på Ingeniør studie med en rimeligt papirforbrug -

Som andre har anbefalet; en af hver!

Laser: fx Brother HL-1230, lukket papirmagasin, billig i drift og
anskaffelse.
Inkjet: En lille EPSON med separate farvepatroner.

- det ville jeg vælge.....

mvh
Kim Jensen

Fra : Brian Hansen

Dato : 21-08-02 12:14

"TR" <rubyto@image.dk@xxximage.dk> wrote in message
> [...]
> hvor meget skal man printe før det er rentabelt ? hvilke mærke skal man gå
> efter ? - jeg har kigget lidt på HP1200 ? er den god nok ?

Jeg ville går efter en Brother laser.
Jeg købte en Brother 1470N, den er noget billigere end HP2200 som jeg
kiggede på dengang.
Ved 10.000 udskrifter ville Brotheren koste ca. 8.500,- og HP'en ca.
13.000,-

HP1200 er en udemærket printer, men du kan få en Brother laser og en
blækprinter for de samme penge.

Brian