Chaintech 7 VJL Apogee ?
Fra : Ove Kristensen

Dato : 20-08-02 19:33

Hej !
Er der en der har et Chaintech 7 VJL Apogee bundkort, og som ved hvordan man
sætter det op til Athlon 1800+
da min søn har købt sådan et bundkort, og jeg skal ud til ham i morgen
formiddag, og vil gerne komme evt. problemer i forkøbet - Jeg har været på
Chaintechs hjemmeside - også Taiwan siden, men der ligger endnu ikke nogen
manual. Han siger kortet kører, men det viser kun godt og vel 1100 Mhz - jeg
mener at det skal køre omkring 1700 Mhz.

Med venlig sommer hilsen og på forhånd tak

Ove.

Fra : Ove Kristensen

Dato : 20-08-02 19:35

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> Han siger kortet kører, men det viser kun godt og vel 1100 Mhz - jeg
> mener at det skal køre omkring 1700 Mhz.

Det kører iøvrigt med 256 Mb DDR ram.

Mvh
Ove.

Fra : Steen Brusgaard

Dato : 20-08-02 20:34

Hvis den NU kører 1150MHz, passer det med at den skal køre 1533MHz, som er
specifikationen for en XP 1700+ processor. Det der så er problemet er, at
den er sat til at køre 100/200MHz på Front-Side-Bussen istedet for de
133/266Mhz den skal. Så du må ned og kigge på bundkortet efter en jumper,
der ændrer det. Men kig lige først i BIOS'en og se om ikke det kan ændres
der.

Mvh Steen B.

Fra : Ove Kristensen

Dato : 21-08-02 05:37

"Steen Brusgaard" <sbrusgaard@nospam.tiscali.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> Det der så er problemet er, at
> den er sat til at køre 100/200MHz på Front-Side-Bussen istedet for de
> 133/266Mhz den skal. Så du må ned og kigge på bundkortet efter en jumper,

Ja, men tusind tak for hjælpen Steen, det var pænt af dig.

Med venlighilsen
Ove.

Fra : Yoda

Dato : 20-08-02 21:17

Hej Ove,

Den eneste jumper du skal ændre er JP3. Denne står som standart på pin 1+2
hvlket betyder at FSB kører 100 MHz. Du skal blot flytte den til pin 2+3 så
FSB kører 133 MHz.
NB! Den reelle hastighed for en AMD XP1800 er: 1530 MHz.
Når i starter maskinen op for første gang, da gå ind i BIOS'en vælg punktet:
"Load optimized defaults". Herefter skulle maskinen kører.
Det er selvfølgelig tilrådelig herefter at gå BIOS-indstillingerne og
indstille ønskede punkter.

Held og lykke
Yoda

Fra : Ove Kristensen

Dato : 21-08-02 05:40

"Yoda" <yoda@outofthis.world> skrev i en meddelelse
[klip]
> Den eneste jumper du skal ændre er JP3. Denne står som standart på pin 1+2
> hvlket betyder at FSB kører 100 MHz. Du skal blot flytte den til pin 2+3

> FSB kører 133 MHz.

Ja, men tusind tak for hjælpen Yoda, det var pænt af dig, og dit & Steen´s
var lige hvad jeg havde brug for.

Med venlig hilsen
Ove.