problemer med et script
Fra : Malene D Cichosz

Dato : 20-08-02 19:01

hej jeg sider med et javascript til at lave en julekalender til en
hjemmeside. ( ja det er rigtig nok i den her varme
men jeg kan ikke få det til at virke med i år. Jeg kan ikke finde udaf at få
det rettet til så det passer til i år. håber på hjælp, jeg troer det er i de
øverste linjer den er gal men lige meget hvad hjælper det. Scriptet kommer
her

<SCRIPT Language="JavaScript">
<!--
function check(m)
{
var now = new Date();
if (now.getYear() < 2000)
{
var year = (now.getYear() + 1900);
}
else
{
var year = now.getYear();
}
var month = now.getMonth() + 1;
if (now.getDate() < 10)
{
var date = "0" + now.getDate();
}
else
{
var date = now.getDate();
}
var x = year + "" + month + "" + date;
if (x >= m)
{
document.location= "./" + m + ".html";
}
else
{
alert("Hov hov! Ikke snyde!");
}
}
//-->
</SCRIPT>

link delen mangler men den er til at rette selv for mig
MVH Henrik Cichosz

Fra : Kristian Hansen

Dato : 20-08-02 22:06

> var x = year + "" + month + "" + date;
> if (x >= m)

Har du prøvet med
if (x<=m)
?

Jeg regner med, at m er datoen på den låge, man forsøger at åbne.

-kristian-

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 22-08-02 11:09

"Malene D Cichosz" <md@tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> øverste linjer den er gal men lige meget hvad hjælper det. Scriptet kommer

Det er svært at sige når du ikke siger hvad der går galt i forhold til
hvad du forventer der skal ske :).

Du kan prøve at indsætte nogle "alert('hertil virker det!');" ind
imallem for at se hvor langt den kommer, hvis der ikke er en god
javascript-fejlbesked.

> var month = now.getMonth() + 1;

Jeg tror der skal være en
if (month < 10) {month = "0" + month;}
her. Ellers vil sammenligningen senere måske ikke virke.

> link delen mangler men den er til at rette selv for mig

jeg regner med at linksene er på formen

/L