FTP og web-grensesnitt
Fra : Jan Erik Bamrud

Dato : 17-08-02 13:38

Jeg har en web-server hjemme, som jeg gjerne skulle ha tilgang til fra mitt
arbeide. Problemet er at nettverket der jeg arbeider har en brannmur som
hindrer meg i å bruke ftp, ssh og andre nyttige ting.

Derfor kunne jeg tenke meg å opprette en web-side hvor jeg kan logge inn og
laste opp oppdaterte dokumenter.

Jeg vet at det finnes programmer som kan brukes til dette - men hva heter
de? Anbefalinger?

ProFTP er installert (og brukes).

Et annet spørsmål:
For å hindre brukerne å komme utenfor sitt hjemmeområde (fremdeles ProFTP)
settes parameteret "DefaultRoot ~". Dette hindrer _alle_ brukerne å komme
videre. Hva kan man gjøre for å hindre kun enkelte brukere (eller: åpne for
enkelte brukere)?

--
Jan Erik Bamrud
-----------------------

Fra : Peter Makholm

Dato : 20-08-02 17:20

Jan Erik Bamrud <jan.erik@bamrud.no> writes:

> Derfor kunne jeg tenke meg å opprette en web-side hvor jeg kan logge inn og
> laste opp oppdaterte dokumenter.

Jeg tror jeg ville kikke på noget Apache med noget WebDAV.

Prøv at se på <http://www.webdav.org/> eller på mod_webdav (hvor man
så ellers finder den henne).

--
Peter Makholm | Ladies and gentlemen, take my advice, pull down your
peter@makholm.net | pants and slide on the ice