Postkort
Fra : Lizzi Palner Sonne

Dato : 20-08-02 15:54

Jeg har arvet tre store kasser med postkortalbum og en kasse med løse
postkort, som jeg nu ved at gennemgå. Jeg har forsøgt mig med en hjemmeside,
hvor jeg har lagt nogle af dem. http://palson.subnet.dk/index.html . Der vil
løbende blive lagt nye kort på siden efterhånden som jeg kommer igennem
kasserne.

Med venlig hilsen

Lizzi Palner Sonne

Fra : Bente Poulsen

Dato : 21-08-02 10:57

Hej Lizzi
Det lyder som en rigtig god ide, jeg har allerede været på din hjemmeside,
og tænk, jeg var så heldig at du havde et billede af hobro kirke, der er min
far både døbt og konfirmeret, så det var meget sjovt at se. Jeg ved faktisk
ikke om det er i orden, men jeg tog et kopi og gemte til senere brug i den
slægstbog som jeg er ved at lave.
Rigtig god fornøjelse med det store arbejde, som du er i gang med, jeg vil
helt sikkert finde tilbage til din side igen
mvh
Bente Poulsen

Fra : Lizzi Palner Sonne

Dato : 21-08-02 12:26

Lizzi Palner Sonne
"Bente Poulsen" <stenbuk@paradis.dk> skrev i en meddelelse
>Jeg ved faktisk
> ikke om det er i orden, men jeg tog et kopi og gemte til senere brug i den
> slægstbog som jeg er ved at lave.

Hej Bente
Jo da! Jeg har lagt det på nettet så andre kan få glæde af dem. Jeg har selv
haft stor glæde af andres kort, som har haft tilknytning til mine aners
hjemegne.

Med venlig hilsen

Lizzi Palner Sonne

Fra : Bente Poulsen

Dato : 21-08-02 15:20

Hej igen Lizzi

Det må vist være sommervarmen, men jeg glemte at spøge dig, om du eventuelt
kender webadresserne på andre sider med gamle postkort, eller hvor/hvad jeg
skal søge under
På forhånd tak

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 21-08-02 19:23

> [...]
eventuelt
> kender webadresserne på andre sider med gamle postkort, eller hvor/hvad

Prøv at kikke lidt længere nede i denne NG.
Der er flere tråde der omhandler dette emne,- også nogle med fine links.

Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Bente Poulsen

Dato : 21-08-02 21:01

"Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Prøv at kikke lidt længere nede i denne NG.
> Der er flere tråde der omhandler dette emne,- også nogle med fine links.

Er det emnet fra den 15-8 du tænker på ?? Jeg har nemlig set der men kunne
ikke lige se der var nogle links, og i de andre emner har jeg ikke funde
noget om postkort. Det sidste emne i denne NG, som jeg kan få frem er fra
den 23-5.
Er der ældre links, hvordan får jeg så dem frem??
På forhånd tak
Bente Poulsen

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 22-08-02 08:57

> [...]
> noget om postkort. Det sidste emne i denne NG, som jeg kan få frem er fra

Nej, jeg tænker på tråden fra 4.8. : Gamle postkort på CD-ROM.
Her har både Palle Kvist, Peter Loumann og Kurt Kristiansen henvist til gode
steder.

Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-08-02 15:48

"Poul F. Andersen" skrev i en meddelelse

> Nej, jeg tænker på tråden fra 4.8. : Gamle postkort på CD-ROM.
> Her har både Palle Kvist, Peter Loumann og Kurt Kristiansen henvist til gode
> steder.

Den kan jeg ikke længere finde på min forbindelse - men jeg
gemte de fine links dengang - og her er de:

http://home1.stofanet.dk/per_n/
http://www.geocities.com/selsoe/sj.htm

http://home2.inet.tele.dk/pkv/genea/

http://www.odmus.dk/odensebilleder/billedstart.asp

http://www.agenda21networks.dk/postkort-asp/

http://www.geocities.com/fyldige/lokalhistorie.html

http://www.bogide.dk/flensborg/images/bf_postkort.html

Den sidste er ikke postkort men foto's

http://huse-i-naestved.dk

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 22-08-02 17:47

"Jan Vestergaard" <jan@NOSPAMjve.dk> skrev i en meddelelse

> Den kan jeg ikke længere finde på min forbindelse >
> Jan Vestergaard

Kan du ikke? Efter kun 18 dage? Det lyder meget mærkeligt eftersom din
udbyder er TDC, ligesom min.......
Men det var da umådelig pænt af dig at samle de gode links sammen......
VH
Poul

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-08-02 18:47

"Poul F. Andersen" skrev i en meddelelse

> Kan du ikke? Efter kun 18 dage? Det lyder meget mærkeligt eftersom din
> udbyder er TDC, ligesom min.......

Ja - den var der fint tidligere - men nu er den der ikke mere - men
det kan sikkert løses ved at hente meddelserne igen....

> Men det var da umådelig pænt af dig at samle de gode links sammen......

Jeg ville selv gerne kigge nærmere på dem, så jeg gemte dem !

Fra : Bente Poulsen

Dato : 22-08-02 20:29

Hejsa
Tak skal du have, jeg har samme problem som du, min forbindelse kan heller
ikke finde dem, og jeg kan ikke hente gamle tråde ned
nu vil jeg huske at gemme disse links denne gang
Hilsen Bente

Fra : Krabsen

Dato : 22-08-02 22:15

Hvis det har almen interesse, så skulle det ikke være det store bøvl i at
lave en side, hvor de forskellige 'postkortfremvisere' kan tilmelde deres
sider med lidt søge ord, stednavne etc.

??

Så man eet sted kan se en oversigt over 'postkort-boder'.

mvh
Krabsen

p.s. burde sikkert osse have været sendt i dk.x.x.genealogi, men jeg ved
ikke, hvordan man lægger en besked i flere grupper - og de fleste læser
formentlig osse begge

Fra : Hans Engmark

Dato : 23-08-02 18:48

On Thu, 22 Aug 2002 16:48:19 +0200, "Jan Vestergaard"
<jan@NOSPAMjve.dk> wrote:

>Den kan jeg ikke længere finde på min forbindelse - men jeg
>gemte de fine links dengang - og her er de:

Hos en frimærkehandler kan man bestille et salgskatalog med postkort.
efter postnumre.
De er dyre.......

www.stamps.dk

mvh
Hans Engmark

Fra : Bente Poulsen

Dato : 22-08-02 20:27

Hej igen
Jeg kan heller ikke længere finde dem, og jeg har også TDC, jeg kan heller
ikke hente gamle tråde ned !!!
Hilsen Bente

Fra : Tina

Dato : 23-08-02 09:01

> Hej igen
> Jeg kan heller ikke længere finde dem, og jeg har også TDC, jeg kan heller
> ikke hente gamle tråde ned !!!
> Hilsen Bente

Tillader mig lige at komme med en råd, om hvordan man kan finde gamle tråde
igen, selvom de ikke længere ligger på serveren.

Gå ind på Google http://www.google.com/

Vælg fanebladet Grupper

Klik på dk.

Klik på dk.videnskab.* (eller hvilke anden gruppe man måtte ønske at finde
noget i)

Vælg dk.videnskab.historie

Væg den gruppe du vil søge i: genealogi eller lokalhistorie

Sæt mærke i Søg kun i dk.videnskab.historie.lokalhistorie

Skriv fx postkort, hvis du vil søge på postkort

Ude til højre, når søgeresultaterne er kommet, kan man sortere efter
relevans, eller efter dato.

Vupti! Alle gamle indlæg er der.

God fornøjelse

Mvh.

Tina

Fra : Bente Poulsen

Dato : 23-08-02 10:37

Hej Tina
Tusind tak, det var dejligt, så behøver jeg jo heller ikke have alle
meddelelser til at "fykde" i NG
Hilsen Bente

Fra : Torben S

Dato : 24-08-02 00:22

> [...]
vil
> løbende blive lagt nye kort på siden efterhånden som jeg kommer igennem

Jeg syntes det er en god ide og lægge dem ud, jeg har selv nogle fotos fra
Vejle, som jeg har lagt ud, og nogle link som jeg har fundet med tiden, og
så har jeg lige lagt dem med som er kommet her i gruppen.
http://home20.inet.tele.dk/torbenbs/
Torben S.

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-08-02 08:52