Nybegynder i Limfjorden
Fra : KasperSoerensen

Dato : 20-08-02 10:35

Hej allesammen! vi skal tre i båd på Limfjorden denne lørdag og fiske.
Ingen af os har dog fisket i Limfjorden før og ikke meget fra båd.
Derfor har vi lige et par spørgsmål, som vi håber nogle vil besvare
for os.

1) hvad er reglerne for "båd-kørekort"? vi sejler i en 30 hested 14"
båd. Jeg har aldrig hørt om det før jeg læste noget om det herinde...

2) hvad kan man fange i Limfjorden her sidst i august??

3) jeg har noget pilke-udstyr, som jeg gerne vil prøve lidt, er der
overhovedet mulighed for at fange torsk på det ny?

4) generelle råd om hvilket udstyr der kan bruges - spinner, blink
osv.
Kan man bruge almindelig regnorm som madding på forfang?

På forhånd tak!
mvh Kasper (og de to andre)

Fra : Peter Schrøder

Dato : 21-08-02 11:35

"KasperSoerensen" skrev
> 4) generelle råd om hvilket udstyr der kan bruges - spinner, blink
> osv.
> Kan man bruge almindelig regnorm som madding på forfang?

Lad mig med det samme indrømme, at jeg ikke
kender en hujende fis til Limfjorden.
Umiddelbart vil jeg tro at i ikke har for mange fisk at rense
bagefter...
Jeg ville selv, hvis jeg skulle afsøge nyt vand, lægge mig
på kanten af en rende med dybere vand (søkort)
og gerne et sted med en anelse strøm. Hvis chancerne
skal øges, kan man evt. forfodre med hakket rå fisk (sild)
kontinuerligt og bruge sildestykker som madding.
Og så er det bare at vente...
Regnorm er ikke optimalt til salt- eller brakvand.
Så er sandorm eller børsteorm bedre.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 21-08-02 15:24

Hvis det er den vestlige del af fjorden, tror jeg ikke, I får andet end en
flot sejltur. Bundfisk som torsk og fladfisk har vi ikke kunnet fange i
mange år. Der er multer, havørred, sild og hornfisk. Resten skal man være
heldig for at rende ind i.

Mvh.
Johan Gadegaard

Fra : KasperSoerensen

Dato : 23-08-02 09:36

Tak for hjælpen. Vi har nu snakket om at prøve et stykke øst for
Ålborg og måske sejle ud i Ålborg Bugt og prøve lykken.
Er der nogle der har lidt erfaring med disse steder?

mvh Kasper N. Sørensen

Fra : Jens_M

Dato : 03-09-02 20:54

Hej

Det samme gælder for den østlige del

Ingen 'fastboende' fisk vest for Aalborg, kun sild, hornfisk og ørreder der
trækker igennem.
Sild og hornfisk kan fanges ret let, i korte perioder. Ørreder burde også
kunne fanges, men jeg har nu ikke haft held ....

Øst for Aalborg skulle der efter sigende være mere liv, men måske kan en
anden bekræfte det ??

mvh
Jens_M

Johan Gadegaard <kystflue@lazy.dk> skrev i en