Driver til Noname Mpeg2 kort!
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-08-02 09:00

Jeg har fået anskaffet mig et Noname Mpeg2 kort via Dk.marked.privat.edb, og
det er jo godt nok!
Mindre godt er så, at gutten ikke sendte en driver med kortet, hvad jeg ikke
lige vidste, da jeg købte
Men hvad! Det har vi jo vores ven Google til at hjælpe med.

Helt skidt er så, at jeg ikke kan finde driveren til chippen på det hulens
kort.

Det drejer sig om en Winbond chip:
Winbond
W9922PF
824AB280857802SA

Og ja!
Jeg har besøgt www.winbond.com og sitets driverdownload, men jeg kan ikke
finde en driver til den specifikke chip!

ER der nogen, der kan hjælpe!
Jeg skal bare bruge en driver til win98SE, altså en 95/98 driver.
Har du driveren liggende vil jeg blive vældig glad for en kopi eller bare et
link til et downloadsite, hvor jeg kan få fat i driveren.

Til oplysning sidder der en mindre chip på kortet der hedder
Winbond W9951TF
713AB164657202

Kortet har VGA out
indgang og dongle til VGA ind fra grafikkort composite og S-VHS udgang
På bagsiden er der en stregkode med en talkode:
992G31000023

På forhånd tusind tak

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-02 10:27

Jesper Nielsen wrote:
> [...]
> det er jo godt nok!
> Mindre godt er så, at gutten ikke sendte en driver med kortet, hvad jeg ikke
[snip en masse om at finde driver]

Det er hvad man får ud af at købe noname..

Det er et Labway Xview SVCD G30 kort.

http://www.digi-mart.com/English/Products-Detail.asp?Sel=2&rec=16

Driverne skulle ligge på www.labway.com.tw men det site er nede, og
findes ikke længere i DNS, så det dukker nok ikke op igen..
Jeg kan heller ikke finde dem noget sted.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-08-02 11:27

"greylion snabel-a gmx.net" <"greylion snabel-a gmx.net"> skrev i en
meddelelse news:3d620a3d$0$87287$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
[...]

Foreløbig tusind tak for hjælpen!

Nu ved jeg i det mindste, hvad kortet hedder

Ved at barbere .tw væk fra linket fandt jeg Labway's site.
Desværre var der heller ikke nogen egnet driver der!
Men jeg har så sendt dem en mail i håb om, at de vil maile mig driveren.

Men har nogen sådan en driver liggende vil jeg være frygtelig taknemmelig
for en kopi!
Bare til Win98.

Hvis ikke det lykkes at finde driveren kan jeg jo ikke rigtigt bruge kortet
til andet end at mase det ned gennem halsen på sælgeren.

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-08-02 11:36

"Jesper Nielsen" <jni@stoptdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ved at barbere .tw væk fra linket fandt jeg Labway's site.
> Desværre var der heller ikke nogen egnet driver der!
> Men jeg har så sendt dem en mail i håb om, at de vil maile mig driveren.

Og mailen kom retur med mailer Deamon
Deres support-adresse ligger på domainet labway.com.tw
Support@labway.com.tw
som åbenbart ikke længere eksisterer.

Så please!!
Har du driveren liggende, kan du gøre mig til en glad mand

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-02 12:33

Jesper Nielsen wrote:
[cut]
> Hvis ikke det lykkes at finde driveren kan jeg jo ikke rigtigt bruge
> kortet til andet end at mase det ned gennem halsen på sælgeren.

Eller evt. bare bruge en H+ -driver fra sigmadesign - det virker til mit
NoName-kort.

/Chr

Fra : Madsen

Dato : 20-08-02 12:58

greylion snabel-a gmx.net skrev:

> Det er hvad man får ud af at købe noname..

Kunne man ikke lokke dig til at slå Quoted-printable fra i din
newsreader?

Se hvorfor her: http://usenet.dk/netikette/linje.html#encoding

Madsen.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 20-08-02 17:40

Jesper Nielsen wrote:

Manual og driver undervejs til din mail.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-08-02 18:05

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jesper Nielsen wrote:
>
> Manual og driver undervejs til din mail.

Ti tusind tak for hjælpen!

Det var alt jeg kunne ønske mig.
Jeg så lige i ånden, at jeg havde betalt dyrt for et stykke ubrugeligt
print!
Mange tak for driverne og manualen

Mvh

Jesper Nielsen