Magnus har meget tynd mave!
Fra : Helle Nielsen

Dato : 20-08-02 08:24

Hej Gruppe.

De sidste 10 dage har Magnus fået øjendråber og antibiotika piller mod
øjenbetændelse. Det har resulteret i dårlig mave så jeg har givet ham A38
hver dag. Nu har han fået ekstremt tynd mave. Hans endetarmsåbning er meget
råd og nogengange stritter den lidt udad. Rundt omkring på gulvet er der små
dråber karrygul afføring og han går og forsøger at dække det til. det er
meget lidt. Han er ellers rigtig dygtig til at bruge bakken. I går aftes da
jeg sad og lavede lektier buldrede han rundt på bordet og ligepludselig var
der igen klatter på mine bøger med afføring - meget tyndt!
Det lugter egentlig ikke når han har været på bakken.
A38 har åbenbart givet ham endnu dårligere mave så det skal han ikke have
mere af selvom han er vild med det. Udover det får han Hill's alm. killinge
tørfoder hver dag.

Hvad gør jeg??

Hilsen Helle
__________________________________________________________________ Helle
ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : \(2610 \)Jan R.

Dato : 20-08-02 08:53

Hejsa.
Kan ikke komme ind via sunsite, så jeg bruger Mandens pseudonym ;)
Prøv at give Magnus lidt kogt fisk (torsk, sej) med kogte ærter... ofte
hjælper det! Husk også at give ham ekstra væske... i denne varme og med
en så voldsom diarre mister han en del væske og det skal han have
erstattet! brug evt en lille éngangssprøjte (uden nål!) til at
(tvangs-)give ham vand med.
Giv ham evt også lidt hytteret (-ost) evt med torskerogn... men husk at
det ikke må være for koldt og at der skal gå et par timer mellem et
kød-måltid og et mælkemåltid
Hvis diarre'en fortsætter mere end et par dage (selv om han er på
skånekost) vil jeg lade dyrlægen se på ham....
God bedring til lillemissen...
Mvh Ann

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 20-08-02 09:20

(2610 )Jan R. skrev i meddelelsen
<3d61f565$0$88359$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>der skal gå et par timer mellem et
>kød-måltid og et mælkemåltid

Hvorfor egentlig det?

Hilsen Birgitte

Fra : Niels Peter

Dato : 20-08-02 09:25

"Helle Nielsen" <helle@jirty.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> A38 har åbenbart givet ham endnu dårligere mave så det skal han ikke have
> mere af selvom han er vild med det. Udover det får han Hill's alm.

Ud over Anns gode råd vil jeg anbefale at du køber nogle Paraghurt tabletter
og giver ham en om dagen. Det er dem, man kan købe i håndkøb på apoteket til
at forebygge "feriemave". De indeholder gavnlige, nødvendige tarmbakterier,
som desværre også bliver slået ihjel ved en antibiotika-kur.

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 20-08-02 12:56

In article <3d61fca5$0$87282$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Niels
Peter <mail@bluewhite.dk> wrote:

> [...]
> at forebygge "feriemave". De indeholder gavnlige, nødvendige tarmbakterier,
> som desværre også bliver slået ihjel ved en antibiotika-kur.

ZooLac kan også være en god idé - det indeholder 4 eller 5 slags
levende mælkesyrebakterier med hver sin funktion, og det har tit
hjulpet på myldermave herhjemme. Et plus er også at kattene opfatter
det som rent slik. På minus siden: det er ret dyrt og du bruger meget
af det det første døgns tid. Fås hos dyrlægen.
Også god bedring herfra

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Fra : Katrine Nederby

Dato : 20-08-02 13:27

"Ann Rudbeck" skrev:

> [...]
> det som rent slik. På minus siden: det er ret dyrt og du bruger meget
> af det det første døgns tid. Fås hos dyrlægen.

Hej

Jeg skulle lige til at skrive nogenlunde det samme, men nåede så at opdatere
inden

Jeg fandt desuden flg. ved at søge på "Zoolac kat" på Google. Det er et svar
skrevet af Raiku på Netvet:

"Penicillin og andre antibiotika har sin plads i behandlingen af sygdomme.
Ulempen ved antibiotika behandling er at medicin ikke skelner mellem de gode
og de dårlige bakterier. De gode bakterier er nødvendige for opretholdelsen
af normale funktioner i organismen. Det kunne tænkes at din kat kaster op
fordi det normale bakterieflora i mavetarmkanalen er kommet i ubalance.

Hos din dyrlæge kan du finde en pasta, Zoolac Propaste, der indeholder en
kombination af mælkesyrebakterier til regulering af tarmfunktionen. Zoolac
kan med fordel anvendes i forbindelse med antibiotikabehandling på samme
måde som Paraghurt anvendes hos mennesker. Hvis opkastningerne ikke ophører
kort efter er der måske noget helt andet der er i vejen og derfor bør du
kontakte din dyrlæge."

Spørgsmålet her gik selvfølgelig på opkastninger, men det bekræfter jo
alligevel, hvad både Niels Peter og Ann allerede har skrevet

Mange hilsner
Katrine

Fra : Helle Nielsen

Dato : 20-08-02 16:12

"Helle Nielsen" <helle@jirty.dk> wrote in message
> [...]
> A38 har åbenbart givet ham endnu dårligere mave så det skal han ikke have
> mere af selvom han er vild med det. Udover det får han Hill's alm.

Hej igen.

Har lige været nede på dyrehospitalet og købe noget pasta mod diarre. Det
hedder ZooLac og jeg fik det for 40 kr. Hun var nemlig ved at gøre kassen op
og gad ikke slå prisen ind for den. Så vi fik den sådan lidt "sort" og
udenom kassen. Hvad koster det egentlig normalt?
Nå men vi skulle give ham det her i et par dage og så kun tørfoder og vand.

Hilsen Helle

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 20-08-02 23:07

In article <3d625c31$0$27694$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Helle
> [...]

> og gad ikke slå prisen ind for den. Så vi fik den sådan lidt "sort" og
> udenom kassen. Hvad koster det egentlig normalt?

Øhhh - jeg må jo indrømme at jeg faktisk ikke har købt det i over et år
fordi vi har været forskånet for maveproblemer. (7-9-13) Så jeg kan
ikke helt huske det... For at det ikke skal være løgn findes der også
to forskellige str. tuber. Men - et hurtigt gæt. 70 - 80 kr? Kan andre
huske det?

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 20-08-02 23:11

Det

Mener at jeg gav lidt over 90 kr. pr. tube sidst jeg købte lager ind for ½
års tid siden.

Og typisk, men heldigvis da, har der ikke været brug for det, så det ligger
bare og hygger sig i mit køleskab *S*

M.v.h.
Lise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 20-08-02 23:45

In article <ajueqo$bs3$1@sunsite.dk>, Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff
<loden@knus.nospam.dk> wrote:

> så det ligger
> bare og hygger sig i mit køleskab *S*

På min tube står der faktisk at det _ikke_ skal ligge i køleskab?

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 21-08-02 06:14

> På min tube står der faktisk at det _ikke_ skal ligge i køleskab?
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Ups, det har du sørme da ret i. De er straks fjernet. De kom derind, fordi
min eks, der hentede det for mig, sagde, at Raïku tog det derfra ??? Det er
da lidt forvirrende *S*

M.v.h.
Lise (der nu sidder og grubler lidt over, om hun har smidt 180 kr + ud af
vinduet)

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-08-02 13:06

In article <3d6321b1$0$43921$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Lise
> [...]

> min eks, der hentede det for mig, sagde, at Raïku tog det derfra ??? Det er

Hej Lise

Mon vi så kan konkludere at det ikke _behøver_ at være i køleskab - men
godt må ??