SB Audigy i WindowsXP
Fra : Sven

Dato : 19-08-02 21:37

Hej.
Kører dansk WindowsXP Pro samt de nyeste drivere til Audigy. Problemet er,
at når jeg har haft PC'en i dvale, og den "vågner" igen, så er der skruet
HELT op for lydstyrken. Dette sker ikke hvis jeg booter, så kan den godt
huske lydstyrken.

Hvad kan jeg gøre ved det?

Sven

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-02 22:32

XP's dvale-funktion - eller hibernation er noget værre lort...
Drivere går helt bananas - mit TVkort duttede ikke - det samme med
lydkortet...

Jeg bruger det ikke..
Mvh
Allan

Fra : Madsen

Dato : 20-08-02 00:45

Sven skrev:

> Det tror jeg ikke, Madsen.

Nå. :)

> Jeg har tidligere haft en engelsk WindowsXP (du ved "alternativ"
> licens, dewils own udgaven), og der virkede det fint nok, men
> efter jeg har købt en lovlig dansk WindowsXP Pro, laver den dette
> nummer.

Det er sikkert det danske skrammel så.
Jeg kører pt. med en lovlig WinXP Pro UK og har haft problemer med
alle de foregående drivere fra Creative. Jeg har ikke haft problemer
med dvale og standby, men jeg har haft problemer med Creative
software som crasher og derfor har jeg kørt med WinXP's indbyggede
drivere, indtil jeg fik fat i den nyeste driver-cd til Live 5.1 og
Audigy. Her crasher softwaren tilsyneladende ikke. Den er også lavet
helt om ifht. tidligere versioner.

Min forrige pc havde ikke ordentlig ACPI-understøttelse og blev af
Win2000 fundet som en såkaldt 'Standard-pc' inde i Enhedshåndtering.
Den havde mega problemer med at gå i dvale eller rettere med at
vågne fra dvale igen og det skete i samme øjeblik jeg installerede
drivere fra Creative. Derfor kørte jeg i en lang periode heller
ikke med Creatives drivere på Win2000.
Det problemer har jeg ikke haft på denne pc som har ACPI-understøt-
telse, så der er en eller anden forbindelse der.

Jeg siger ikke at det med lydstyrken hos dig nødvendigvis har noget
med ovenstående at gøre, for din WinXP kan jo godt vågne fra dvale
og standby. Jeg svarede på Allans indlæg om at 'XP's dvale-funktion
- eller hibernation er noget værre lort...' for det er bestemt ikke
hvad jeg har oplevet her på WinXP Pro.

Madsen.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 20-08-02 20:29

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> og standby. Jeg svarede på Allans indlæg om at 'XP's dvale-funktion
> - eller hibernation er noget værre lort...' for det er bestemt ikke

Samme her - WinXP har ikke været lukket ned på min bærbare i 6 måneder,
jeg hibernater når jeg slukker den, det eneste minus er at den faktisk
kan være længere tid om at vågne efter en hibernate end det tager for
den at starte op - men til gengæld slipper man for at lukke
programmer/starte dem op

Dog havde jeg det problem at min netkort (et 3COM) mistede forbindelsen
til netværket hvis det blev hibernatet og derefter vækket, men det
fiksede en opdatering. (Jeg kan ikke huske om den var fra 3COM, Dell
eller Windows Update.)

Flemming

Fra : Madsen

Dato : 20-08-02 21:00

Flemming Joensson skrev:

> [...]
> faktisk kan være længere tid om at vågne efter en hibernate end
> det tager for den at starte op - men til gengæld slipper man for

Ret imponerende at den har kørt i 6 måneder når man tænker på at
det er et Windows-system der er tale om. Den havde ikke gået i de
"glade" Win9x-dage, tror jeg. :)

En overgang stillede jeg som regel altid pc'en i dvale når jeg ikke
brugte den, men jeg er mere eller mindre holdt op med det, da jeg
stort set bruger pc'en hele tiden, og hvis jeg ikke bruger den, så
står den som regel og suger fra nettet eller uploader, så for nogle
uger siden valgte jeg at slå dvale-funktionen i Win2000 og XP fra,
da jeg derved trods alt fik 4 GB frigivet på mine harddiske.
Det er jo også noget man skal tage med i sine overvejelser. Altså
om dvale-funktionen er mere vigtig end den harddiskplads der går
til spilde ved at have funktionen slået til.

Hiberfil.sys fylder jo det samme som antallet af RAM installeret i
maskinen, da hiberfil.sys skal indeholde hvad der ligger i RAM når
man stiller computeren i dvale.

Madsen.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-08-02 22:48

> Ret imponerende at den har kørt i 6 måneder når man tænker på at
> det er et Windows-system der er tale om. Den havde ikke gået i de
> "glade" Win9x-dage, tror jeg. :)

Nej det tror jeg heller ikke. Harddisken har faktisk været stået af
undervejs i de 6 måneder, men Dell-teknikeren kom og fandt ud af at det
"kun" var området med MBR og lavede så en ghost af alle data og så var
man faktisk i stand til at vågne op fra hibernate på trods af at man
lige havde fået en helt ny disk... sejt

Flemming

Fra : Madsen

Dato : 21-08-02 22:54

Flemming Joensson skrev:

> [...]
> med MBR og lavede så en ghost af alle data og så var man faktisk i
> stand til at vågne op fra hibernate på trods af at man lige havde

Ja, sejt nok. :)
Jeg var også ovenud lykkelig over at jeg havde lavet et image af
min installation dagen før min systemdisk (IBM 60GXP) stod af,
for noget tid siden. Et image er en rigtig god ting.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 20-08-02 00:07

Allan Rasmussen skrev:

> XP's dvale-funktion - eller hibernation er noget værre lort.

Kører fint her med et Live 5.1 og de nyeste XP-drivere fra Creative
til det. <news:Xns926887BE4274Dcopy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk>
Hverken dvale og standby har den problemer med her, så det må være
dit bundkort som ikke har ordentlig ACPI-understøttelse, eller noget
i den stil.

Madsen.

Fra : Sven

Dato : 20-08-02 00:27

> [...]
> Hverken dvale og standby har den problemer med her, så det må være
> dit bundkort som ikke har ordentlig ACPI-understøttelse, eller noget

Det tror jeg ikke, Madsen.
Jeg har tidligere haft en engelsk WindowsXP (du ved "alternativ" licens,
dewils own udgaven), og der virkede det fint nok, men efter jeg har købt en
lovlig dansk WindowsXP Pro, laver den dette nummer. Det gjorde den forøvrigt
også i den engelske med de drivere der er på Audigy-CD'en, men de nye
drivere rettede det i den engelske Windows, men altså ikke i den danske, så
jeg håbede på, at her var et klogt hoved, som kunne fortælle mig, hvor jeg
selv skal pille for det vil virke.

Sven

Fra : Format C:\\

Dato : 20-08-02 11:49

Vent på SP1 - Hibernation har det skidt på de fleste comps. endnu værre på
bærbare så fat mod, måske kluddermikklerne i Seattle får røven i gear inden
længe?!

Format C: