Spørgsmål om ASP server
Fra : elvis

Dato : 19-08-02 20:56

Hej

Jeg ville gerne igang med at programmere lidt ASP og leder efter en
httpserver som jeg kunne prøve mine sider på.

Har i nogle forslag dertil ?

mvh elvis

ps. er total nybegynder til asp

Fra : Mark Mikkelsen

Dato : 19-08-02 21:04

http://www.friserverplads.dk

elvis wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> Jeg ville gerne igang med at programmere lidt ASP og leder efter en
> httpserver som jeg kunne prøve mine sider på.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : SumSum

Dato : 19-08-02 21:07

"elvis" <elvis@beskedboks.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ville gerne igang med at programmere lidt ASP og leder efter en
> httpserver som jeg kunne prøve mine sider på.
>
> Har i nogle forslag dertil ?

Vil du have din egen server eller bruge en gratis public server?

---

Fra : elvis

Dato : 19-08-02 21:33

Hej

"SumSum" <motor30@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "elvis" <elvis@beskedboks.dk> skrev i en meddelelse

> Vil du have din egen server eller bruge en gratis public server?
>

> ---

Det er meningen at jeg først vil prøve mine side af på min egen computer og
vil derefter købe et webhotel til siderne.

Dertil skulle jeg nok bruge en shareware/freeware server, som måske kan
downloades et sted ?
Jeg bruger forresten MS Windows XP Home DK

mvh elvis

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 19-08-02 22:45

elvis wrote in news:3d61560c$0$27843$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> kan downloades et sted ?
> Jeg bruger forresten MS Windows XP Home DK

så er du lidt uheldig. For at teste dine ASP-sider derhjemme skal du bruge
IIS - men den følger ikke med Windows XP Home. Du skal i stedet købe
Windows XP Pro ... eller evt Windows 2000 Pro.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 19-08-02 23:04

> så er du lidt uheldig. For at teste dine ASP-sider derhjemme skal du bruge
> IIS - men den følger ikke med Windows XP Home. Du skal i stedet købe
> Windows XP Pro ... eller evt Windows 2000 Pro.

Jeg har ikke selv prøvet det, men måske du kan tweake Home lidt :)
http://groups.google.com/groups?selm=3c3c9b9d.518663173%40news

Mvh Mark
--
www.improve.dk

Fra : elvis

Dato : 20-08-02 07:02

Mange tak

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-08-02 10:14

Mark S. Rasmussen wrote in news:ajrq05$1a6u$1@news.cybercity.dk:

> Jeg har ikke selv prøvet det, men måske du kan tweake Home lidt :)
> http://groups.google.com/groups?selm=3c3c9b9d.518663173%40news

jeg kan ikke forstille mig, at man ikke bryder licensbetingelserne ved at
anvende ovenstående fremgangsmåde - om ikke andet så hvis man ikke har
licens til det produkt man henter filer fra - i beskrivelsen nævnt Adv.
Server.

for at få det opklaret, så har jeg i dag sendt følgende mail til
Microsoft:

********** Brev til Microsoft START **********
Hej Microsoft,

som I ved, så medfølger IIS5.1 ikke til Windows XP Home Ed, selvom den
medfølger til Windows XP Pro. Dette har vist sig at give nogle problemer
for brugere at Windows XP Home Ed der har besluttet sig for at begynde at
programmere i ASP eller ASP.Net . De har derfor som oftest brug for IIS,
og tidligere har dette bevirket, at man har skullet købe en ny version
Windows XP Pro for at kunne anvende IIS.

Men nu er der opstået nogle work-arounds, der "aktiverer" IIS på Windows
XP Home - se evt http://groups.google.com/groups?selm=3c3c9b9d.518663173%
40news

Jeg har derfor et par spørgsmål til jer:

1.
Er den beskrevne fremgangsmåde tilladt i henhold til jeres
licensbetingelser (for Windows XP Home Ed) ?

2.
Ville fremgangsmåden være tilladt i henhold til jeres licensbetingelser
for Windows XP Home Ed, hvis de omtalte filer kun stammede fra den CD som
Windows XP Home installeres fra ?

Ovenstående er noget, der ret ofte diskuteres og lanceres i de danske
nyhedsgrupper, så jeg vil blive meget glad, hvis jeres svar ikke er et
"Ja/Nej"-svar, men derimod begrundet i jeres licensbetingelser.
********** Brev til Microsoft SLUT **********

Jeg skal nok vende tilbage med deres svar, når jeg får det.

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-08-02 08:45

Jesper Stocholm wrote in

> [...]
> ********** Brev til Microsoft SLUT **********
>
> Jeg skal nok vende tilbage med deres svar, når jeg får det.

og det har jeg så fået nu.

Svaret fra Microsoft er som følger:

********** Brev fra Microsoft START **********
Hej Jesper Stocholm

Tak for din henvendelse til Microsoft.

Jeg har netop fået dette svar fra produktmanageren:

1) Ja, det er tilladt så længe man ikke anvender filer fra andre
Microsoft licenserede produkter, med mindre man også har licens til disse
til den samme PC - OG så længe man overholder reglen om at der maksimalt
må være 5 eksterne enheder som anvender web serveren af gangen. (Se End
User License Agreement, som findes her på en Windows XP maskine: c:
\windows\system32\eula.txt)

2) Ja... se ovenstående.

Håber ovenstående besvarer din forespørgsel, ellers er du naturligvis
velkommen til at kontakte os igen.

Med venlig hilsen / Best regards
Microsoft Customer Service

Microsoft Denmark, Tuborg Boulevard 12, 2900 Hellerup, Denmark
Phone: +45 44890100

Mail: *danmark*@microsoft.com

********** Brev fra Microsoft SLUT **********

--