print javascript
Fra : Danni

Dato : 19-02-01 10:10

Dette stykke javascript virker i IE 5.0 og NS 4+6, men desværre ikke i IE 4
:/ Den melder: "Objektet understøtter ikke denne egenskab eller metode". Jeg
tror det er parent.print() og parent.MainFrame.print() den ikke kan finde ud
af... Var IE 4 tiden, før at folk ville printe via javascript? :=)

Er der nogen flinke hajer, som kan omskrive det så det også duer i IE 4?

********* START script *******'*

if (navigator.appName.indexOf("Microsoft")==-1)
{
var msie=false;
}
else
{
var msie=true;
}

function udskriv()
{
if(msie)
{
parent.MainFrame.focus();
parent.print();
}
else
{
parent.MainFrame.print();
}
}

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-02-01 17:52

Mon, 19 Feb 2001 10:10:23 +0100, skrev "Danni" <danni@finne.dk>:

>Er der nogen flinke hajer, som kan omskrive det så det også duer i IE 4?

Det er ikke sikkert, at der er nogen der kan.

Det har været debatteret og jeg mener ikke, at man nogensinde er
kommet frem til en løsning, der dur i IE 4.

Men jeg vil da ikke udelukke, at det kan lade sig gøre.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 19-02-01 18:11

"Danni" <danni@finne.dk> skrev
> Er der nogen flinke hajer, som kan omskrive det så det også duer i IE 4?

Det kan sikkert lade sig gøre med noget VBScript og nogle vilde ActiveX
skriverier, men det er nok overkill og dette kræver også at brugeren har sat
sin browser til et meget lavt sikkerhedsniveau.

Mit råd er: drop det.

--
Jakob Andersen
<http://www.usenet.dk> - alt om usenet

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-02-01 18:57

Gøres med VBScript. Her er et eksempel:

<SCRIPT LANGUAGE="VBScript">
sub print
olecmd = 6 ' Print Command
oleparam = 1
on error resume next
WB.ExecWB olecmd, oleparam
if err.number <> 0 then
alert "Nothing was printed." '& err.number & " : " & err.description
end if
end sub
</SCRIPT>
</head>
<OBJECT ID="WB" WIDTH=0 HEIGHT=0
CLASSID="CLSID:8856F961-340A-11D0-A96B-00C04FD705A2"></OBJECT>

Fra : Danni

Dato : 20-02-01 10:06

> Gøres med VBScript. Her er et eksempel:

-- cut lang smøre --

Men kan man flette dette sammen med noget som virker i alle andre browsere ?

--
Danni

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-02-01 14:19

Ja, bare brug browser detection til at afgøre hvilken browser der får
hvilket script serveret. I dette tilfælde kun IE4.