Scottie har tabt sin første tand - og lidt~
Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 19-08-02 20:33

Halløjsasa

Ak, så har jeg - for første gang - oplevet to af de store ting man nu
kan opleve som far til sådan en lille misse-dreng. Heldigt at jeg har
overværet dem

Eller, sagen er jo at man aldrig kan være helt sikker på at det er det
første, men det er første gang jeg har set nogle af delene.

1. Forleden da Scottie og jeg sku' slås (som vi gør nogle gange, han
slås med min hånd), så lå der søreme en lille hjørnetand nede på sofaen
bagefter. Såvidt jeg kan se, er det den første tand han har smidt, og
jeg har den stadig ))

2. Da vi var ude i køkkenet for en uges tid siden, pev, pev OG pev han
fordi han ville op på køkkenbordet. Så bankede jeg lidt på køkkenbordet
og sagde at hvis han sku' derop, så hoppede han selv. Så han sad lidt,
prøvede en gang, og ku' ikke komme helt op. 1 minut efter. Bam, så var
den der, lige til øllet.

Ak ja, de ting man ikke oplever som nybagt missefar :D

Nåh ja, og Djamal er begyndt at vække mig i sengen nu. Han har flere
gange været forbi og daske til min hånd, for derefter at sætte sig og
bare blive nusset. DET er heller aldrig sket før. Og han går henover
både mig og dyne nu. Ligesom han nu gerne lægger sig på hjørnet af
sengen og sover.

Nåh, bare lige lidt glade bogstaver herfra

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Mulle

Dato : 19-08-02 20:40

*smil* jo det er næsten bedre end ... at have katte, disse små skabninger
der kommer ind i ens liv og ganske ændre ens tilværelse :)

Dejligt at høre om dine glade oplevelser...
--
Hilsen Mulle, Miv og MisRosa's mor

http://home8.inet.tele.dk/hei/killing.html

Fra : Sander

Dato : 19-08-02 21:04

"Jacob Saaby Nielsen" <jay@dontspamme.kode-fu.net> skrev i en meddelelse
> Halløjsasa

Hvornår taber katte egentligt tænderne. Jeg har aldrig selv oplevet det ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 19-08-02 21:10

"Sander" <Sander@tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> "Jacob Saaby Nielsen" <jay@dontspamme.kode-fu.net> skrev i en meddelelse
>

> Hvornår taber katte egentligt tænderne. Jeg har aldrig selv oplevet det ?
>
> Mvh. www.tjekmig.dk

Det sker mellem 4 og 6 måneders alderen. Mange af mælketænderne bliver
antagelig slugt af katten ("genbrug"), for det er yderst sjældent, man
nogensinde finder dem.

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 19-08-02 21:06

Hej Jacob.

Emily og Aurora har også tabt en stor del af gebisset efterhånden (lidt ad
gangen altså). Man skal nu kigge godt efter for at opdage det, synes jeg. De
går jo ikke rundt og viser tænder normalt, og når der falder en tand ud,
kommer den nye meget hurtigt frem.

Men en enkelt af tænderne har vi fundet - i en af Dittes sko (hun kunne ikke
forstå, det gjorde så ondt at have den på *GG*). Tanden ser ret sjov ud: den
har flere toppe, nærmest som om 2-3 tænder er "flydt sammen". Anede ikke, at
kattetænder så sådan ud.

Mvh Else.

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 19-08-02 22:02

In article <ajrjnu$e6m$1@sunsite.dk>, gyldenkaerne@post.tele.dk says...

> [...]
> har flere toppe, nærmest som om 2-3 tænder er "flydt sammen". Anede ikke, at

Den her er sådan en lidt aflang kroget en. Den ser ud som om den nærmest
er flækket lidt skråt. Men når jeg ser efter i munden på Scottie, så ser
det umiddelbart ikke ud som om der er nogen rest af tand-roden.

Får dog dyr-lægen til at kigge på ham når han skal til at vaccineres...
hvilket han skal liiige om snart

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Helle Andersen

Dato : 19-08-02 22:05

Jacob Saaby Nielsen wrote:

> [...]
> nærmest er flækket lidt skråt. Men når jeg ser efter i munden på
> Scottie, så ser det umiddelbart ikke ud som om der er nogen rest af

Det er en hjørnetand og mælktænderne har ingen rødder på, så det
lyder som om, at alt er, som det skal være.

> Får dog dyr-lægen til at kigge på ham når han skal til at
> vaccineres... hvilket han skal liiige om snart

Det er ingen skade til. Nogle katte får lidt overskydent tandkød eller
tandkødsbetændelse i forbindelse med tandskifte og skal han alligevel
til dyrlægen, kan du lige så godt få det tjekket.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 26-08-02 09:58

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> har flere toppe, nærmest som om 2-3 tænder er "flydt sammen". Anede ikke, at

Hej alle.

Basil har også tabt sine første tænder nu

Jeg opdagede det her den anden dag da vil legede
"fang-hånden-under-lagenet", da kunne jeg pludselig mærke at der var
noget der manglede når han bed *G* Og ved nærmere eftersyn viste det sig
at han lige nu kun har EN hjørnetand. Og det ser altså sjovt ud.
Men vi har ikke fundet nogen af de tabte, og de gjorde vi heller aldrig
af Jack og Phumbas, Jack havde pludselig bare fine store nye
hjørnetænder en dag jeg kiggede efter *G* Ham har jeg ikke engang set
tandløs.

Men vi har en fin lille misse-hjørnetand fra dengang - for 15-16 år
siden da BØV tabte sin første tand *S*

Tænk hvad man går og gemmer på *L*

Hilsen
Lisbeth
(og alle misserne)
PS: Jeg har været handicappet rent news-mæssigt af at Newsgate er
håbløst bafefter, lige nu er de nyeste indlæg fra fredag Og jeg har
meget lidt tid til newslæsning hjemmefra i øjeblikket.
Og hjemmesidens news-del synes jeg er en anelse besværlig (undskyld
Jette)
MEN vi kommer til Ribe i weekenden og kigger. Hvem kommer ellers?

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-08-02 13:56

In article
<498c03e487d1dd98b60dcc690a3f18e9.15796@mygate.mailgate.org>, Lisbeth
Jakobsen <ernyoka@hotmail.com> wrote:

> [...]
> noget der manglede når han bed *G* Og ved nærmere eftersyn viste det sig
> at han lige nu kun har EN hjørnetand. Og det ser altså sjovt ud.

Hæ - som da Donna tabte _begge_ sine hjørnetænder i overmunden på samme
tid... Da var lillemissen ked et stykke tid. Hun bed godt nok i søster
i deres "slåskampe" men hun ku' ikke få fat...
Til gengæld fik hun nogle flotte lange nogen til erstatning, der gør at
hun stadig går under tilnavnet "Lille frk. Hugtand"

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck

Fra : Elwarth

Dato : 26-08-02 21:12

> MEN vi kommer til Ribe i weekenden og kigger. Hvem kommer ellers?

Vi kommer søndag med Abbie, sort brite-killing

Venligst
Dorthe (som er lidt nervøs for, om vi kan finde ud af det er
udstillingshalløj

Fra : Helle Andersen

Dato : 26-08-02 21:09

Elwarth wrote:
> Dorthe (som er lidt nervøs for, om vi kan finde ud af det er
> udstillingshalløj

Jeg skal gå steward for første gang, så vi er 2 novicer

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Elwarth

Dato : 26-08-02 21:17

Skifter til en ny tråd...

Dorthe

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-08-02 23:53

LOL Troede du det var sådan at blive katteejet? Du er næsten mere "fjollet"
end en 1. gangs menneskemor, DEJLIGT

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats