Hjælp til makrel tur!!
Fra : Gameboy@gameboy

Dato : 19-08-02 15:58

Hej.

Jeg skal på fisketur på Lørdag.
Vi er 18 stk. der skal med båd ud fra Ebeltoft efter makreller.
Hvis der ikke er nogle makreller skal vi fiske torsk.
Så er mit spørgsmål:
Hvordan fanger man flest makreller og med hvad.
Jeg ved man kan købe makrelforfang men er der noget der er bedre??
Hvad med noget til torsk:
Ved man skal have en pirk på men i hvile farver osv.??
Er de ophængere man køber der ligner blæksprutter gode nok
eller er det bedre med sandorm eller rejer??
Håber der er nogle der kan undvære et par tips så der kan komme lidt fisk i fryseren.

mvh
Gameboy

Fra : [9000] thorkild niel~

Dato : 19-08-02 20:49

Hej!

Jeg har lige fanget 25 makreller med Tinker fra Hirtshals i lørdags. Den bedste ophænger
lavede jeg af et orrange plastic-sjippetov jeg købte i en brugs for 12 kr. Såret skråt
lidt som gummimak på en str. 2/0 krog. Jeg havde også sat en selvlysende perle på linen
over krogen.

En anden god makrelophænger laves med røde eller orrange gavebånd (del helt almindelige
slags som man kan tage en meters penge af i enhver brugs. Bindes på krogen. Send mig en
direkte mail, hvis du vil vide mere.

Venlig hilsen
Thorkild J. Nielsen

Teksten "bort" og "fjernes"
skal slettes fra min afsender-e-mailadresse.

Fra : Jesper Kinch Anderse~

Dato : 20-08-02 20:28

Hej Gameboy

Makrelforfang er aldeles glimrende til at fange makrel på; jeg kender
ikke noget bedre. Det virker såmænd også fint til sej og torsk i ikke
alt for stor kaliber. Jeg vil dog foreslå, at du deler
makrelforfanget, så du kun bruger 2-3 ophængere, ellers kan du få
problemer med at få et "fuldt hus" op.

Pirke? Jeg ville nok have nogle 2-300 g's i gule, røde og grønne
farver, og bruge røde og hvide gummimakker som ophængere i stedet for
blæksprutter.

Lad os høre resultatet af jeres tur.

      Mvh. Jesper

Fra : hansi.christiansen

Dato : 21-08-02 16:58

"Gameboy@gameboy" skrev d. 19-08-02 15:58 dette indlæg :
> [...]
>
> mvh
> Gameboy
>

> Makrelforfang er godt, de virker.En pirk i bunden, så er du garderet
til både makreller og torsk samtidig, prøv med en let pirk, alt efter
strømforhold.Jeg købte forleden et forfang med plastikrejer, det var
kanon!

http://www.kandu.dk/