Danske tegn fra server ved Loadvariables
Fra : Pedro Jensen

Dato : 19-08-02 06:29

Hvis du ønsker at modtage danske tegn og andre specialtegn fra din server
ved Loadvariables, skal du huske at skrive følgende i første "frame" i din
"movie":

system.useCodepage = true;

Som standard er den sat til false. Du skal kun sætte den en gang og kun en
gang i din "movie".

Bemærk at tegnene % og & er systemtegn. & bruges til at adskille variabler.
Eks:

fornavn=Åge&efternavn=Jørgensen

loadVariables("url", "target",GET/POST); GET/POST kan udelades, hvis man kun
vil modtage data.

Hvis du ønsker at modtage % eller & er jeg et svar skyldig. Men måske andre
har et svar?

mvh.

Pedro Jensen, 19/8-2002

Fra : Michae\(:

Dato : 20-08-02 07:41

> [...]
> ved Loadvariables, skal du huske at skrive følgende i første "frame" i din

Dette understøttes dog ikke på Machintosh.
Hvis du vil helgarderes skal du konvertere dit output til UTF-8 som er en 8
bit encoding af Unicode.
Dette kan f.eks genereres via Pph med: utf8_decode($string);

> loadVariables("url", "target",GET/POST); GET/POST kan udelades, hvis man
kun
> vil modtage data.

Ja, for det er den metode man vælger at afsende med, enten som querystring
eller som en pakke i headeren.

> Hvis du ønsker at modtage % eller & er jeg et svar skyldig. Men måske
andre
> har et svar?

Specialtegn URLEncodes. ' & ' bliver til ' %26 ' og ' % ' bliver til ' %25 '
Her er en form der konvertere tekststrenge til hexadecimal output som
aflæses af Flash Applikationen.
http://www.flashfaq.dk/spg.asp?show=urlencoder

Mvh, Michae( )ensen