Tvåhands flugspö.
Fra : Henric

Dato : 19-08-02 00:52

Efter en del fina tips på swnet.fritid.sportfiske ställer jag frågan här
med:
Sitter och funderar på att införskaffa ett tvåhandsflugspö till vatten som
tex Lagan och Mörrum. Har läst en test precis där Blackline och Yellowline
fick bra betyg. Hur är dom spöna? Prylbög som jag är funderar jag gensat på
dyrare pinnar som tex Loomis och RST. Är det lönt att lägga pengarna på
sådana spö när det är första spöt?
Vilken klass är vettig?
Vilket spö?
Vilken rulle?
Lina/linor?
Vad ska jag inte köpa?
Kan nämna att jag oftast fiskar Pool12:s SSD klass 7 med en Guideline Pounch
lina på kusten efter havsöring och detta spö tycker jag är både trevligt och
förlåtande. Men enhands och tvåhands har kanske inte så hemst mycket
gemensamt...
Tack på förhand.
/Henric