DDR 266 (PC2100) eller DDR333 (PC2700) sam~
Fra : Elector

Dato : 18-08-02 22:29

Jeg overvejer at opgardere min PC lidt. Men da der jo er lidt
forskellige hardware derude, så er det lidt svært at gætte på hvad det
bedste køb er. Så jeg vil lige alliere mig med jer folkens først.

Jeg har besluttet mig for at købe en AMD Athlon Palomino eller måske
Thoroughbred, og et Soltek SL-75DRV4 eller SL-75DRV5.
SL-75DRV4 er med 266MHz bus og SL-75DRV5 er med 333Mhz, MEN så vidt
jeg kan finde ud af, så kører de nuværende Athlons på 266MHz.

Derfor er mit spørgsmål. Får man noget ud af at kunne, og kan man i
det hele taget, køre 333MHz på bussen, hvis CPU'en alligevel kører
266MHz? Eller er der noget jeg har overset?

Fra : Elector

Dato : 18-08-02 22:31

> [...]
>det hele taget, køre 333MHz på bussen, hvis CPU'en alligevel kører
>266MHz? Eller er der noget jeg har overset?

Jeg glemte lige at sige. Jeg kunne jo selvfølgelig bare købe den
hurtigste løsning, men den koster jo lidt mere end den anden, så hvis
man ikke får noget som helst ud af det, så vil jeg hellere spare de
penge.

Fra : Stokholm

Dato : 19-08-02 07:13

Du får ca. 20% bedre ydelse på RAM, hvis du vel og mærke køber DDR2700 RAM,
som kører med 333MHz

Fra : Cleaner

Dato : 19-08-02 11:01

> [...]
>det hele taget, køre 333MHz på bussen, hvis CPU'en alligevel kører
>266MHz? Eller er der noget jeg har overset?

Hej

Der er helt bestemt noget du har overset, i og med at der er forskel
på FSB og MBS, og det er det sidste der kører 333MHz.
Dvs. at cpu'en kører 2x133 MHz Front Side Bus, og rammen kører 2x166
MHz Memory Bus Speed. På mit A7V333 er der mulighed for at jeg, i
bios'en, kan instille om jeg vil køre FSB og MBS i forholdet 1:1 eller
4:5, jeg har valgt det sidste for at kunne køre 2x133 FSB og 2x166
MBS....!

Cleaner

Fra : Elector

Dato : 19-08-02 16:09

> [...]
>bios'en, kan instille om jeg vil køre FSB og MBS i forholdet 1:1 eller
>4:5, jeg har valgt det sidste for at kunne køre 2x133 FSB og 2x166

Oh, mange tak, det forklarede en del.

Så bliver det nok PC2700.