forlængelse af kabel
Fra : *** Johnny [2000] **~

Dato : 18-08-02 21:39

kan man uden videre købe et hunstik til HDD ( ide kabel ata 133 ) og lave at
lille forlænger kabel på ca ½ meter med han stik i den anden ende, uden at
der sker noget ??
- det skal sætes på et eksisterende idekabel !!!

johnny

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 18-08-02 22:33

"*** Johnny [2000] ***" <lowlife@sol.dk> wrote in message
> [...]
> der sker noget ??
> - det skal sætes på et eksisterende idekabel !!!

Umidelbart ville jeg sige nej... Skal du have et langt kabel så lav i det
mindste ét kabel, selv om jeg heller ikke er sikker på at det vil virke.
Skal du trække lange kabler, er det SCSI, FireWire eller USB2 drev du skal
have fat i.

/Lars

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 19-08-02 11:42

*** Johnny [2000] *** wrote:
> [...]
> der sker noget ??
> - det skal sætes på et eksisterende idekabel !!!

Nej, hvis du gør kablet længere får du transmissionsfejl hvilket giver
lavere hastighed i bedste fald og ingen forbindelse i værste fald.

Det du ønsker kan man ikke med paralel ATA, det kræver seriel ATA, SCSI,
FireWire, USB2 eller tilsvarende.

Mvh

Bruno

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-08-02 11:55

Det vil være en dårlig løsning! Det stik du kan købe er 40 polet og kablet
er 80 polet. Det bliver svært at sætte det rigtigt på. Og Ide kabler bør
ikke være længere end 75-80 cm. Standarden siger vist 45 cm.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : *** Johnny [2000] **~