Problemer med brug af ASPMAIL
Fra : Jes

Dato : 18-08-02 20:15

Sådan bruger jeg ASPMAIL:
set mailObj = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
mailObj.FromAddress = fromAddr
mailObj.RemoteHost = smtpServer
Mailobj.CharSet = 2
Mailobj.Priority = 2
strmails = Split(request("_recipients"), ",")
for i=0 to ubound(strmails)
mailObj.AddRecipient "", Trim(strmails(i))
next
mailObj.Subject = "Nyt indlæg i konference oprettet af
dig"
mailObj.ContentType = "text/html"
mailObj.BodyText = "Der er kommet et indlæg i konferencen:
<b>" & request("forumnavn") & "</b>....."
mailObj.SendMail

Det virker sådan set udmærket men teksten kommer til at stå i en
vedhæftet fil i stedet for i tekstfeltet. Jeg vil meget gerne
beholde muligheden for html-kode i tekstfeltet, hvorfor
mailObj.ContentType = "text/html" ikke kan fjernes. Hvordan
undgår jeg at der oprettes en vedhæftet fil ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Steen

Dato : 20-08-02 12:33

"Jes" <jes_sixtus@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mailObj.ContentType = "text/html" ikke kan fjernes. Hvordan
> undgår jeg at der oprettes en vedhæftet fil ?

Du bør sende den som multipart, så ikke-html-læsere også kan læse indholdet.
Hent http://www.serverobjects.com/comp/aspmail.zip og brug den fil, der
hedder multmail.asp - den bruger jeg, og det virker fint.

Mvh Steen