Efterlysning: "Smarte" svar til nogen træl~
Fra : Poul F. Andersen

Dato : 18-08-02 19:39

Kære NG,

Jeg har i år fået en ny kollega.
Ung, dygtig, færdiguddannet seminarist, som beklager sig over sin nabos ( og
andres) spørgsmål:

1. "Nåh,- hvad laver sådan en lærer i sin laaaange sommerferie?!"
2. "Min søn siger du allerede kom hjem kl. to i går? - Kan du få tiden til
at gå?"
osv.

Det er muligt emnet har været oppe at vende før, men der er en del nye
kolleger, der lige er startet, som gerne vil have et kvikt svar til at
afværge de mest tåbelige spørgsmål og diskussioner, når man mødes til
vejfesten og deslige.

Jeg har givet hende et par hurtige svar til fri afbenyttelse, som jeg har
erfaring for kan bruges, men der findes givetvis flere og bedre:

1. Jamen til en halv løn er det vil også OK med en halvdagsplads?!

2. Sig mig: Har DU misforstået det hele? Gælder det ikke om at lave så lidt
så muligt og tjene så meget som muligt? Der er da vist noget du ikke har
forstået!

3. Vil du bytte job? Hvorfor ikke? ( Svarene hertil er normalt ret
interessante)

Bemærk: Det jeg efterlyser er IKKE fagforeningpolitiske og
millimeternøjagtige svar omk. tjenestetid, arbejdsbyrde, mm., som naboen
alligevel ikke gider høre efter eller fatte,- men derimod et kvikt svar som
kan mane til eftertanke og måske sætte nye tanker i gang.

Venligst
Poul F. Andersen
(26 år på bagen)

Fra : Elisabeth

Dato : 18-08-02 20:39

"Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
( og
> andres) spørgsmål:
>
> 1. "Nåh,- hvad laver sådan en lærer i sin laaaange sommerferie?!"
- afspadserer! Motion er jo så sundt!
-

> 2. "Min søn siger du allerede kom hjem kl. to i går? - Kan du få tiden til
> at gå?"
> osv.
- DIN arbejdsplads har måske ikke tillid til at DU kan arbejde hjemme uden
at sidde og klø dig ?

Hilsen elisabeth

Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 21-08-02 16:12

> [...]
( og
> andres) spørgsmål:
>
> 1. "Nåh,- hvad laver sådan en lærer i sin laaaange sommerferie?!"

a) Tjah - , hvorfor tror du, at jeg blev lærer??
b) Jeg prøver på at blive klogere end min nabo!
c) Nyder, at jeg valgte det rigtige job!

> 2. "Min søn siger du allerede kom hjem kl. to i går? - Kan du få tiden til
> at gå?"

a) Nemt! Intelligente mennesker keder sig aldrig!
b) Det var nu lettere, hvis folks børns forældre ville lade mig være i fred.
c) Nemt! Jeg passer bare mine bierhverv, så jeg kan bøde lidt på den sølle
lærerløn.

vh Niels Aage

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 25-08-02 21:38

Nu er jeg ikke færdiguddannet endnu, men lidt erfaring fra vikarjob
berettiger til følgende:
TERAPI!!!

Ja da - jeg skal jo både på skadestuen og sys, og ind på politigården med
alle de konfiskerede våben!

Bemærk glimtet i øjet .. Jeg synes såmænd at børnene var rimeligt søde ved
mig!

Mvh Thomas

Fra : Lone

Dato : 27-08-02 09:41

Hvor er det dog herligt at kunne forarges og så senere kunne småklukke og
føle sig lidt emsig over tidligere at kunne føle sig så forarget...

Som nyuddannet med 1 år på bagen syntes jeg først det var latterligt og at
de naboer straks skulle sættes på plads, men efter at have læst alle
forslagene, ændrede jeg fuldstændig mening, (Dejligt at kunne ændre mening
så hurtigt en gang i mellem...).

God idé, jeg har heldigvis ikke selv haft problemet, men nogle meget gode
svar...

KH Lone