[MySQL] AND/OR i søgning
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 18-08-02 17:06

Hejsa NG,

Jeg er ved at lave en lille searchengine i mysql/php. Det er eneste jeg
søger på, er forkomsten at et eller flere ord i felt af typen text.

Da søgestrengen jo kan indeholde flere ord, der er adskilt med mellemrum,
har jeg hidtil tilføjet en "AND content LIKE '%keyword%'" til sql-sætningen
for hvert ord i søgestrengen.

Problemet/opgaven er nu at få resultater alá google, hvor man de første
resultater indeholder alle ord i søgestrengen, dernæst ((alle ord) -1) osv,
og det lader sig jo ikke gøre med AND ... AND.

Har I lidt inspiration til, hvordan jeg kommer videre, og kan det evt.
klares med en bedre konstrueret sql-sætning?

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-08-02 19:28

Tonni Aagesen wrote in <ajoglf$j6g$1@sunsite.dk>:
> Problemet/opgaven er nu at få resultater alá google, hvor man de første
> resultater indeholder alle ord i søgestrengen, dernæst ((alle ord) -1)
> osv, og det lader sig jo ikke gøre med AND ... AND.

Prøv at læse om "fulltext search". En ganske rar feature i MySQL, som bliver
langt federe i version 4.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 18-08-02 19:48

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at læse om "fulltext search". En ganske rar feature i MySQL...

Ja, for søren! Det var lige det, jeg ledte efter - Takker

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 20-08-02 04:51

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.please> skrev i en meddelelse

> Ja, for søren! Det var lige det, jeg ledte efter - Takker

Njarh, den er, som de også skriver i dokumentationen, ret dårlig til at
håndtere små databaser. Nuvel, jeg må vel skrive min egen klasse.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>