Den store badedag!
Fra : Holm

Dato : 18-08-02 11:13

Hej NG..

/\../\
0 0

>< Jeg gav mine heste et bad idag !!
Sjældent har jeg set dem nyde tilværelsen så meget. I den her varme må det
være ligeså lækkert for dem med et bad , som det er for os.
Jeg blev selv ligeså våd som dem , men nej hvor vi morede os, og sikken en
fin hvid hoppe jeg pludselig fik !!
Min lille Asi trives rigtig godt , og det er jo en stor glæde at se ....

Jeg vil godt høre om der er nogen af jer der har " erfaring" med planten
eng-brandbæger ?
Efter Asi var syg med diarré , gik vi jo systematisk foldene efter , og
fandt desværre en del af disse giftige planter . De blev straks elimeneret
!!
Deres gift optages i leveren , og jeg er jo meget bekymret for om mit føl
har ædt /tygget i sådan en .
Kan skaden så være varig ?
Ved nogen af jer noget om det , så skriv endelig !

Mange hilsener Holm

Fra : Tulle

Dato : 18-08-02 22:32

Kender desværre ikke noget til denne plante.
Man gør sin hest en bjørne tjeneste ved at vaske dem når det er varmt, vent til der er mere køligt i luften. Fluer, myg og bremser
elsker våde/svedige heste. Så hvis man vasker når solen skinner så sæt dem ind i skyggen til de er tørre (ja det var hvad min
dyrlæge siger, og jeg kan egentlig godt se fornuften i det)
Mvh. Marianne, der ikke kan vente til hun skal være mormor til april, når min store(1,80 cm.) dame skal fole. Blev håndprøvet i
torsdags og det hele så fint ud jubiiii

Fra : Winther

Dato : 19-08-02 07:24

> [...]
> har ædt /tygget i sådan en .
> Kan skaden så være varig ?
> Ved nogen af jer noget om det , så skriv endelig !

Hejsa

Engbrandbæger har jeg ingen erfaring med, derimod har jeg masser af de
brandbægere som også kaldes stolthhenrik. Jeg kæmpede en ulige kamp de
første år. Men essensen er, er der bare græs nok skal de nok undgå dem. Jeg
har 10 tdl. til 3 heste, så det slår rigelig til. Det værste er, hvis det
bliver presset sammen med hø eller halm, så har de ikke så store muligheder
for at undgå dem.
Håber det er ok at jeg sender mail privat hvor jeg vedhæfter fil om
brandbægere

Vh. Winther

Fra : Liz

Dato : 19-08-02 21:19

Hej Holm,
Tjek lige netdyrdoktoren og søge under engbrændbager - der står det hele

Mvh Liz

Fra : Liz

Dato : 19-08-02 21:25

Oooops! Glemt lige dette........

http://www.netdyredoktor.dk

Liz

Fra : Holm

Dato : 19-08-02 21:41

Hej NG

Tak for alle de gode forslag !
Jeg har fundet en masse jeg kan bruge ...
Og tak for rådet mht. ikke at bade når der er for varmt = flere fluer osv.
Det er ikke lige noget man ellers tænker over ..at fluerne får mere at
drikke,..)...MEEEN...de nød det nu alligevel og prustede
veltilpasset.. ( Altså hestene..) LOL..

Mange sene hilsener
Holm