Flere Mus
Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 18-08-02 02:44

Hejsa

Jeg har en bærbar og på den sidder der er almindelig touchpad ting, men
når jeg sidder ved mit skrivebord tilslutter jeg en rigtig mus via USB
porten

I øjeblikket er jeg nød til at reboote maskinen hvis jeg skifter mus, og
det er egenligt list irriterende :-\

Kan man ikke have begge mus konfigureret på en gang ?

Touchpad'en er registreret som en "Generic mouse PS-2"
Den rigtige mus er en "Generic Wheel mouse USB"

Et lille side spørgsmål:hvordan får jeg mine scrollknapper på
touchpadden til at virke ?

mvh
henrik

Fra : Dennis

Dato : 18-08-02 13:39

Henrik Lynggaard wrote:
> Kan man ikke have begge mus konfigureret på en gang ?

Du kan nemt definere flere input devices i din XF86Config.

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 18-08-02 16:39

Dennis skrev:

> Du kan nemt definere flere input devices i din XF86Config.

Hvor, hvordan og hvilke devices ?

Ps. redhat 7.3

mvh
henrik

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 18-08-02 16:40

On Sun, 18 Aug 2002 17:39:23 +0200, Henrik Lynggaard wrote:

> Hvor, hvordan og hvilke devices ?

/etc/X11/XF86Config (eller tilsvarende på din box):
Section "InputDevice"
   Identifier   "Touchpad"
   Driver   "...."
   Option   "...."
   osv...
EndSection

og så tilføjer du den til din ServerLayout sektion.

Mvh
Martin Ehmsen
--
How we do it ...
Decision theorists do it optimally.

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 18-08-02 19:52

Martin Ehmsen skrev:
> [...]

>    osv...
> EndSection
>
> og så tilføjer du den til din ServerLayout sektion.

Er der ikke et grafisk admin program til dette ?

mvh
henrik